تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
plusresetminus
افشاگری 10 دقیقه‌ای "احمدی‌نژاد" از بحران مالی شهرداری کرج

هشدار شدید و غیرمستقیم به شهردار آینده کرج در جلسه شورای شهر

حزب‌الله: پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر کرج با افشاگری محمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج از اوضاع مالی وخیم و بحرانی شهرداری همراه بود و اکثریت اعضای شورای شهر را متعجب کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۸۷۹
هشدار شدید و غیرمستقیم به شهردار آینده کرج در جلسه شورای شهر
به گزارش حزب‌الله نیوز، جلسه رسمی شورای شهر در صبح یکشنبه با نطق پیش از دستور برخی اعضا آغاز شد و در حالی که محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج قصد داشت وارد فضای دستور جلسه مهم و حیاتی شورا یعنی انتخاب شهردار شود، محمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج دست خود را بالا برد و از رئیس شورا اجازه خواست تا گزارش امروز خود را ارائه کند.

رئیس شورا هرچند فقط 10 دقیقه به احمدی‌نژاد فرصت داد اما سرپرست شهرداری کرج این 10دقیقه را به طوفانی‌ترین لحظات جلسه شورا تبدیل کرد و پرده از مسائلی برداشت که هرچند تلخ و منفی بود اما انتظار می‌رفت اعضای شورای شهر کرج به عنوان نمایندگان مردم از قبل در جریان این وضعیت وخیم و بحرانی باشند.

بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری کرج
 احمدی‌نژاد پس از آنکه اشاره کوتاهی به عملکرد مجموعه خود در برخی پروژه‌های عمرانی شهر داشت، بی‌مقدمه دست به شفاف‌سازی زد و از بدهی‌های شهرداری کرج سخن گفت: "در بخش تسهیلات بانک شهر 500 میلیارد تومان بدهی معوق وجود دارد. بدهی تهاتری ما به پیمانکاران 300 میلیارد تومان و بدهی نقدی به پیمانکاران تقریبا 90 میلیارد تومان است. همچنین 100 میلیارد تومان به شرکت شهر آتیه و 25 میلیارد تومان در بخش سود اوراق مشارکت بدهکار هستیم."

وی مجموع بدهی سررسید شده شهرداری کرج را هزار و 43 میلیارد تومان برشمرد و درباره آمار درآمدهای شهرداری هم اینچنین افشاگری کرد: "به خاطر حذف تخفیف  23درصد در جرائم ماده 100، درآمد شهرداری کرج کاهش یافته است؛ به طور مثال درآمد فروردین امسال ما در این بخش 17 میلیارد تومان بود اما این رقم در فروردین سال گذشته 31 میلیارد تومان بوده است."

از من گفتن بود!
سرپرست شهرداری کرج حتی از بدتر شدن اوضاع در آینده نزدیک خبر داد: "با توجه به هزینه‌های سنگین جاری، نمی‌توانیم هیچ کار عمرانی جدیدی انجام دهیم. هزینه جاری ما تقریبا 36 میلیارد تومان است که صرف حقوق، خدمات شهری و فضای سبز می‌شود اما درآمد ما در ماه قبل تقریبا 17 میلیارد تومان بوده است. یعنی درآمد شهرداری کرج حتی جوابگوی هزینه‌های جاری نیست. به همین خاطر موضوع کاهش هزینه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم."

وی به اوضاع مالی مناطق شهرداری کرج هم اشاره کرد: "درآمد مناطق شهرداری بسیار اندک است؛ مثلا یکی از مناطق شهرداری درآمد روزانه صفر ریال را ثبت کرده و روز دیگر فقط  400هزار تومان درآمد داشته است. "

احمدی‌نژاد پس از گزارش طوفانی، با لحنی آرام اما هشدارگونه گفت: "این موارد را باید خدمت اعضای شورا عرض می‌کردم تا در جریان شرایط و اوضاع مالی شهرداری کرج قرار بگیرند. پیش‌بینی ما این است که اوضاع نامناسب مالی در شهرداری کرج شدت بیشتری به خود بگیرد و باید اقدام فوری و عاجل برای بهبود شرایط در دستور کار باشد."

عباس زارع: این گزارش منفی ربطی به عملکرد ما ندارد
عباس زارع عضو شورای شهر پس از سخنان احمدی‌نژاد، این گزارش را منفی اما شفاف توصیف کرد و گفت: "به نظرم شورای شهر باید در جریان چنین گزارش‌هایی قرار گیرد. البته پیش‌بینی می‌کردیم که به اینجا برسیم و قبلا در جلساتی که با برخی اعضای شورا داشتیم، این پیش‌بینی مطرح شده بود."

وی افزود: "من از دوستانی که به دنبال تحلیل این شرایط هستند خواهش می‌کنم که به "تحلیل روند" توجه داشته باشند. این گزارش منفی حاصل عملکرد چندماهه یا یک‌ساله نیست، بلکه به خاطر تصمیمات اشتباه و عملکرد و روند نادرست در سه-چهار سال گذشته است."

زارع تصریح کرد: البته ما پتانسیل‌های زیادی در کرج داریم و می‌توانیم از بحرانی که در آن قرار گرفته‌ایم خارج شویم و این بستگی به عملکرد ما در شورا و همراهی شهروندان کرجی دارد."

الان در دل بحران هستیم!
یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج این پرسش را از سرپرست شهرداری مطرح کرد که "بحران دقیقا از چه زمانی در شهرداری کرج آغاز می‌شود؟" که در این هنگام چندعضو دیگر شورا با خنده‌ای همزمان گفتند: "الان خود بحران است."

منصور وحیدی نایب رئیس شورای شهر کرج نیز در سخنانی اظهار داشت: "گاها در تصمیمات بر مواردی اصرار کردیم که به صلاح نبود و به مردم کرج آسیب رساند. الان هم با کمبود بودجه مواجه هستیم و چندماه آینده حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنل شهرداری نخواهیم بود."

سارا دشت‌‌گرد دیگر عضو شورا هم پیشنهادی ارائه کرد تا مشکل شهرداری کرج برای یک تا دوماه حل شود: "چندی قبل یک لایحه به شورای شهر آمد که بنا به دلایلی از دستور کار خارج شد. در این لایحه از نظرات کارشناسی و حقوقی مفیدی استفاده شده بود. این لایحه می‌توانست درآمد خوبی برای شهرداری کرج داشته باشد و من پیشنهاد می‌کنم که مجددا در دستور کار قرار گیرد چون می‌تواند برای یکی-دوماه مشکل شهرداری کرج را حل کند."

شورایی که وانمود می‌کند "می‌داند"
گزارش سرپرست شهرداری کرج آنقدر تکان‌دهنده بود که اکثر اعضای شورا نتوانستند تعجب و تحسین خود را پنهان کنند. این در حالی است که انتظار می‌رود اعضای شورای شهر کرج به عنوان نمایندگان مردم و حافظان منافع شهر، همواره در جریان امور شهرداری کرج باشند؛ نه اینکه با یک گزارش 10 دقیقه‌ای آنچنان متعجب شوند که تا یک ساعت مشغول ابراز تعجب و نیز تحسین و تشویق محمدرضا احمدی‌نژاد باشند. 

از سوی دیگر محمدرضا احمدی‌نژاد با ارائه این گزارش عجیب، شفاف و تلخ، به شهردار آینده کرج هشدار داد که چه مسئولیتی را با چه شرایطی برعهده خواهد گرفت و نیز به مردم کرج هشدار می‌دهد که مراقب اوضاع و امور شورای شهرشان باشند؛ شورایی که وانمود می‌کند که می‌داند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین