کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

شعار «تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در خروجی دستگاه‌ها عملیاتی شود

14 فروردين 1391 ساعت 17:31

حزب الله نيوز: رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت :اگر کشور بخواهد در عرصه ایجاد اشتغال، ‌کاهش تورم، ‌رشد و توسعه تولید ناخالص داخلی به موفقیت برسد حتماً باید به مقوله تولید توجه داشته باشد. چرا که تولید داخلی می‌تواند بستر این امور را فراهم کند.


 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی و رفع مشکلات تولید و صادرات در کشور، از تقویت دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری سازمان بازرسی خبر داد و گفت: شعار امسال در خروجی دستگاه‌ها ترجمه عملیاتی پیدا کند.

به گزارش حزب الله نيوز،،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در نخستین جلسه عمومی با مدیران و کارکنان این سازمان به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حلول سال نو و نام‌گذاری امسال به عنوان «تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام امسال نیز تأکید داشتند که ما همچنان به دنبال جهاد اقتصادی هستیم و تحقق این موضوع برای ما یک اصل است.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: در شرایط کنونی کشور جهت‌گیری مقام معظم رهبری و تأکیدشان بر جهاد اقتصادی کامل دقیق و واقع‌بینانه است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت مقام معظم رهبری در سال گذشته یک بیان کلی در خصوص جهاد اقتصادی مطرح کردند تا جامعه آماده شده و بسترهای لازم برای تحقق آن فراهم شود و امسال نیز جهت‌گیری کاربردی‌تر و برجسته‌تری به عنوان «تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را مطرح فرمودند.

پورمحمدی ادامه داد: اگر کشور بخواهد در عرصه ایجاد اشتغال، ‌کاهش تورم، ‌رشد و توسعه تولید ناخالص داخلی به موفقیت برسد حتماً باید به مقوله تولید توجه داشته باشد. چرا که تولید داخلی می‌تواند بستر این امور را فراهم کند.

 نباید شرایطی ایجاد شود که پیچ و خم تولید و صادرات زیاد شود

پورمحمدی با بیان این‌که در قبال نام‌گذاری امسال از مسئولین و دستگاه‌های مختلف انتظاراتی وجود دارد، افزود: مجلس و دولت در قبال توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری تکالیفی بر عهده دارند که باید انجام دهند. این‌که رهبر معظم انقلاب شعاری را مطرح کرده و در طول سال بر آن تأکید و پیگیری کنند مسئله حل نمی‌شود. بلکه باید این شعار در برنامه ریزی‌های کشور پیاده شود. حال که مجلس وقت دارد روی برنامه کار کند باید این مسئله را مد نظر داشته باشد تا برنامه‌ای را به تصویب برساند که کشور را به سمت تحقق این شعار سوق دهد. دولت نیز باید تلاش کند این شعار را محقق کند.

وی با تأکید بر این‌که باید شعار امسال در خروجی دستگاه‌ها ترجمه عملیاتی پیدا کند، گفت: با توجه به شعار امسال، دولت باید در تخصیص بودجه‌ها، سرمایه، امتیازات، مجوزها و محدودیت‌ها رویکرد خود را مشخص کند. نباید شرایط طوری شود که پیچ و خم تولید و صادرات زیاد ولی پیچ و خم واردات کم باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: در این شرایط تأکید مقام معظم رهبری جایگاه مناسب خود را پیدا نمی‌کند. بنابراین هرگاه سرمایه گذار به این نتیجه رسید چنانچه پولش را به تولید اختصاص دهد سود بیشتری عایدش خواهد شد فرموده مقام معظم رهبری ترجمه شده و سرمایه و کار ایرانی، خود را نشان می‌دهد. اما اگر فرد دید چنانچه در واردات، دلالی و خرید و فروش سود بیشتری عایدش خواهد شد مشخص می‌شود که سیاست‌ها و برنامه‌ها سمت و سوی دیگری دارد.

فرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی

پورمحمدی گفت: مجلس و دولت باید تلاش کنند فرمایش رهبری درباره شعار امسال در جای مناسب خود قرار گرفته و در خروجی کار خود را نشان دهد. مردم نیز این مسئله را به وضوح مشاهده کرده و مصرف خود را به این سمت هدایت کنند.

وی افزود: مردم نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه دارند اما خیلی وقت‌ها باید مسئولین مردم را هدایت کرده و امتیازات و جوایزی را برای مصرف تولیدات داخلی قرار دهند. یعنی اگر قرار است امتیازی داده شود به تولید داخلی اختصاص داده شود که لااقل مصرف کننده کالای داخلی را با قیمت مشابه دریافت کند. چرا که گاهی اوقات مشاهده می‌شود کالای داخلی با قیمت بالاتر از قیمت کالای خارجی عرضه می‌شود. بنابراین کار مدیران در جهت افزایش رغبت مردم برای استفاده از کالای داخلی اهمیت بسیار دارد.

رویکرد سازمان بازرسی در سال جدید در جهت تحقق شعار «تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است

 وی با تأکید بر این‌که رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در سال جدید باید در جهت تحقق شعار «تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشد گفت: در سال جدید باید تلاش تمام مدیران سازمان بازرسی در این جهت باشد.

پورمحمدی با اشاره به نشست اخیر مسئولان عالی قوه قضائیه گفت: از جمله مسایلی که در این نشست اشاره شد عنوان امسال و برنامه‌های قوه قضائیه در جهت تحقق این شعار بود. ریاست قوه قضائیه نیز ضمن تأکید بر حمایت از بخش تولید داخلی به نقش سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه اشاره کرده اعلام کرد که سازمان باید با جدیت بیشتر این نقش را ایفا کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ایشان بر این رویکرد مهم تأکید داشتند. یکی بحث مبارزه با فساد است که تأکید ریاست قوه قضائیه بر این بود چنانچه بخواهیم بستر تولید را هموار کنیم باید موانع تولید را برداریم که معمولاً این موانع فسادزا بوده است و از مجراها فساد تولید می‌شود. بنابراین مبارزه با فساد کمک به افزایش تولید داخلی است و باید بیشتر تلاش خود را در این جهت معطوف کنیم.

 دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری سازمان بازرسی کل کشور تقویت می‌شود

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور در زمینه مبارزه با فساد صرفاً به پرونده‌ها نپرداخته و در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده و می‌تواند در زیرساخت‌ها و سیاست‌ها کمک کند تا جهت‌گیری مبارزه با فساد در راستای افزایش تولید به کار گرفته شود. بخش دیگر مبارزه با فساد، کمک مستقیم به افزایش تولید است. مانند بسیاری از بازرسی‌های نظارتی و نیز دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری که در زمینه کمک به تولید نقش مستقیم دارند. باید در سال جدید به نحوی برنامه ریزی شود که دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و شوراهای استانی این دفتر و ارتباطی که این شوراها با دفتر دارند، ‌تقویت شود.

پورمحمدی با اشاره به برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور برای تحقق شعار «تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: سازمان بازرسی کل کشور به طور تخصصی در این حوزه ورود پیدا می‌کنند تا مشخص شود چه حد می‌توانیم در این زمینه به قوه قضائیه مشورت دهیم.

 نباید از فعال کردن نظام بهره‌وری و کارآمدن کردن نظام مصرف غفلت کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران گفت: مباحث اقتصادی، بسیار جدی و حائز اهمیت است و دشمن از این طریق وارد شده است. خوشبختانه خداوند متعال منابع بسیار زیادی در اختیار ما قرار داده که مهم‌ترینش منابع انسانی است. با این وجود نباید از نگاه برنامه ریزی، اولویت‌بندی، عملیاتی و فعال کردن نظام بهره‌وری و کارآمد کردن نظام مصرف غفلت کرد. اگر این چرخه‌ها کنار هم قرار گیرند مطمئناً موانع حاضر قابل عبور بوده و حتی می‌توان گام‌های بلندتری برداشت.


کد مطلب: 818

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/818/شعار-تولید-ملی-حمایت-کار-سرمایه-ایرانی-خروجی-دستگاه-ها-عملیاتی-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com