کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار البرز اعلام کرد:

شورای توسعه استان در مسیر تحقق وعده های انتخاباتی دولت گام بردارد

خبرگزاری مهر , 11 تير 1394 ساعت 15:40

حزب الله :
استاندار البرز نقش شورای مشورتی و توسعه استان را مهم برشمرد و گفت: شورای مشورتی و توسعه استان باید در مسیر تحقق وعده های انتخاباتی دولت گام بردارد.


 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، جلسه شورای مشورتی و توسعه استان پیش از ظهر امروز، پنجشنبه با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد. سید حمید طهایی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت این شورا برای استفاده از ایده های صاحب نظران در تکمیل سند آمایش سرزمینی استان استفاده کرد، گفت: مسائل روز استان باید در تدوین سند آمایش در دستور کار قرار گیرد.

به گفته استاندار البرز نقشه راه شورای مشورتی استان می تواند حرکت در مسیر تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید را عملیاتی کند. وی جایگاه اجرایی مجمع شورای مشورتی استان را مهم برشمرد و گفت: باید مدار حرکت این شورا تحقق وعده های انتخاباتی دولت باشد.

طهایی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم با مشکلات زیادی دولت را تحویل گرفت، گفت: در حال حاضر فرصت آزمون و خطا نیست باید در مسیر برنامه هایی که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرده است حرکت کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه دولت یازدهم شرایط بحران اقتصادی را طی کرده است، افزود: با همت مسئولان و همراه شدن مردم می توان برای آینده استان گام برداشت و موانع بر سر راه توسعه را هموار کرد شورای مشورتی و توسعه استان می تواند به نوعی تحکیم بخش روابط گروه های مختلف اجتماعی در استان باشد.

پایان نامه های مرتبط با استان البرز حمایت مالی می شود

طهایی در ادامه از حمایت پایان نامه های تحقیقاتی که با محوریت و موضوع استان البرز تهیه و تدوین شده اند خبر داد و گفت: مجموعه های علمی و پژوهشی زیادی ر سطح ملی در استان البرز وجود دارد سهم استقرار این مراکز تحقیقاتی نباید فقط عاید مجامع بین المللی و ملی باشد و تنها هزینه های آن بر دوش این استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بین فعالیت های دو حوزه علمی و امور اجرایی یکی از برنامه های اولویت دار ما محسوب می شود به همین منظور و با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت با دانشگاه از پایان نامه هایی که با موضوع استان تهیه شده حمایت مالی می شود.

استاندار البرز افزود: همه محققان و پژوهشگران می توانند تقاضای طرح پایان نامه های تخصصی خود را که تهیه و نگارش شده است به استانداری ارائه کنند و از حمایت های ویژه ای برخوردار شوند.

در پایان مباحثی از قبیل نقش تأثیرگذار البرز به عنوان استان مجاور در پایتخت، پیگیری مطالبات مردمی در شورا، لزوم تکریم ارباب رجوع، پیکیری نقش هویت محوری استان، تحکیم عناصر نخبگان و تشکل ها، انعکاس مسائل و مطالب مردم به مدیریت استانی، ارائه طرح های راهبردی و اجرایی در مجمع، تشکیل نشست ها به صورت ماهیانه، شناسایی جریان های فرهنگی، تقویت زیرساخت های سیاسی، بکارگیری مشارکت گروه های مردم نهاد، شناخته شدن جایگاه احزاب در توسعه استان، ایجاد حلقه ارتباطی بین دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی با دستگاه های اجرایی، توجه به توسعه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.


کد مطلب: 87549

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/87549/شورای-توسعه-استان-مسیر-تحقق-وعده-های-انتخاباتی-دولت-گام-بردارد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com