تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
plusresetminus
حزب الله: در پی شیوع ویروس کرونا سئوالات متعدد و مختلفی مطرح شده و می شود و یکی از گروه های در معرض خطر ابتلاء به این ویروس زنان باردار هستند که سئوالات زیادی از سوی این افراد درباره کووید ۱۹ مطرح می شود.
۰
کد مطلب : ۲۳۲۱۶۱
امکان انتقال کرونا از مادر به جنین وجود دارد/مادران باردار کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،برای پی بردن به اثرات بیماری کووید ۱۹ بر زنان باردار پژوهش هایی در حال انجام است  در مجموع داده ها محدود هستند، اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد زنان باردار نسبت به جمعیت عمومی بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری قرار دارند.
اگرچه به دلیل تغییرات جسمی و سیستم ایمنی در زنان باردار، می دانیم که آنها می توانند به ‌دلیل برخی عفونت های تنفسی،  به ‌سختی بیمارشوند.
بنابراین بسیار مهم است که زنان باردار از اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود در برابر کووید ۱۹ استفاده کنند و علائم احتمالی (از جمله تب، سرفه یا مشکل در تنفس) را به ارائه دهنده خدمات درمانی گزارش دهند.
دکتر"مرجان اسدی پور" متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا کرونا از مادر به جنین منتقل می شود، اظهار کرد: بله امکان انتقال کرونا از مادر به جنین وجود دارد اما بحث انتقال از شیر مادر هنوز قطعی نیست و تحقیقات در این زمینه کامل نشده است.
وی بیان کرد: مادران باردار باید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، مراقبت ها و دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده را مانند افراد عادی رعایت کنند.
این پزشک زنان و زایمان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نفر از خانم های بارداری که مراجعه کننده من بوده اند، به کرونا مبتلا شده اند که هر دو نیز در ماه هشتم بارداری هستند، بیان کرد: این افراد باید دو هفته قرنطینه باشند که با بهبودی، کار پذیرش آنها برای زایمان در بیمارستان های دیگر انجام می شود و در غیر این صورت باید در بیمارستان هایی که مرکز پذیرش بیماران کرونائی است، پذیرش شوند.
وی اظهار کرد: ما توصیه های لازم را به مادران باردار داشته و اطلاع رسانی کرده ایم که در خانه بمانند و کمتر به مطب یا مراکز درمانی مراجعه کنند.
اسدی پور در پایان توصیه کرد: به زنانی که سن آنها اجازه می دهد(بالای ۴۰ سال نیستند) و مشکل نازائی ندارند، یک سال آینده را برای فرزندآوری صبر کنند زیرا در اپیدمی کرونا، جان مادر و نوزاد به خطر می افتد.
به گزارش ایسنا، زنان باردار برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ با پیروی از موارد زیر می توانند از خود محافظت کنند:
- به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.
- فاصله خود را با دیگران رعایت کنید و از رفتن به مکان‌های شلوغ پرهیز کنید. 
- از لمس کردن چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید.
- بهداشت تنفس را رعایت کنید. این به معنی پوشاندن دهان و بینی با آرنج خمیده یا استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه کردن است. سپس بلافاصله دستمال استفاده شده را در سطل زباله  بیاندازید.           
- اگر تب یا سرفه دارید و یا به سختی نفس میکشید ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. قبل از رفتن به یک مرکز بهداشتی درمانی، با آن مرکز تماس بگیرید و به توصیه‌های مسئولین بهداشتی محل زندگی‌تان عمل کنید.
- زنان باردار و خانم‌هایی که اخیراً زایمان کرده اند - از جمله آنهایی که مبتلا به کووید ۱۹ شده اند - باید حتما به معاینه های دوره‌ای خود ادامه دهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین