تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله: رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه افت شدید و قطعی مکرر آب به معضلی جدید تبدیل شده است، خواستار توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه های جدید به منظور افزایش حق آبه از سدهای امیرکبیر و طالقان شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۲۰۲۱
مرهم کمبود آب، توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه های جدید است
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، اکبر سلیم نژاد اظهار داشت: در شرایطی منابع آبی کرج عمدتا در اختیار پایتخت نشینان قرار می گیرد که اقصی نقاط شهر با معضل جدی افت فشار و قطعی مکرر مواجه هستند و با توجه به شیوع کرونا و گرمای کم سابقه هوا، نیاز مصرفی شهروندان افزایش یافته است و باید برای این مسئله چاره ای اندیشید.
وی افزود: کنترل و مهار روان آبها، استفاده از آب خاکستری و آب باران برای مصارف غیر شرب و اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای مدیریت منابع آبی هستند که عملیاتی شدن آنها را باید از نهادهای مربوطه مطالبه گری نمود، همچنین شهروندان با توجه به قرار گرفتن در فصل تنش آبی باید مسیر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب را در پیش بگیرند.
این مسئول با بیان اینکه تعویض تجهیزات قدیمی و فرسودگی زدایی از شبکه آبرسانی، مدیریت یکپارچه منابع آبی، تقویت منابع آبهای زیرزمینی، تقویت طرح های آبخیزداری و الزام نهادها به استفاده از آب های خاکستری در مصارف غیرشرب به ویژه آبیاری درختان و فضای سبز موضوعاتی هستند که شاید در نگاه نخست بدیهی به نظر برسند، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه کم توجهی به این موارد شرایط کنونی را رقم زده است.
سلیم نژاد در پایان کیفیت ضعیف منابع آب آشامیدنی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مطالبه جدی شورای اسلامی شهر کرج از شرکت آب منطقه ای و آبفای استان اقدامات عملی برای توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه های جدید است تا بستر تخصیص حق آبه بیشتر از سدهای امیرکبیر و طالقان فراهم شود و در این راستا آمادگی هرگونه مشارکت برای گذر از شرایط تنش آبی وجود دارد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین