تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
plusresetminus
حزب الله:دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: وضعیت مشهد و خراسان رضوی برای چندمین هفته متوالی همچنان قرمز است و سفر به مشهد اتفاقات ناگوار کرونایی را پیش رو دارد.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۹۸۱
هشدار! به مشهد سفر نکنید
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاکیدی مجدد به مردم کشور اعلام کرد که از سفر به مشهد خودداری کنند.
 
 حمید رضا رحیمی دبیر اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: هم اکنون مشهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد، از تمامی هموطنان می خواهیم در این شرایط به این شهر سفر نکنند.
 
او با بیان این که هم اینک حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی غیر بومی هستند، افزود: متاسفانه برخی از این بیماران در مشهد به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند که پیکر آن‌ها با تدابیر خاص و آمبولانس‌های ویژه به زادگاه شان ارسال می‌شود.
 
دبیر اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تاکید بر این که این دسته از بیماران یا در زمان ورود مبتلا بوده یا در شهر مشهد به بیماری مبتلا شده اند؛ ادامه داد: در شرایط حاضر بهترین اقدام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از سفر‌های غیر ضروری است.

بیشتر بخوانید 
آغاز محدودیت های جدید در خراسان رضوی/آماده سازی سومین بیمارستان کرونایی ها در مشهد

رحیمی بیان کرد: تمام مسئولان و خادمان سلامت به طور شبانه روزی تلاش می‌کنند با برنامه ریزی و خدمات رسانی مناسب برای کاهش آمار‌های مرتبط به ابتلا یا فوت بیماران کرونایی اقدام کنند تا شرایط برای حضور زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به شکل ایمن و مطمئن فراهم شود.
 
او تصریح کرد: شرط موفقیت خادمان سلامت در جبهه مبارزه با کرونا همکاری و همراهی مستمر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.
 
 بیمارستان‌های دیگر مشهد به کمک بستری بیماران کرونایی آمدند
 
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد باعث شد استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز برای بستری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گیرد.
 
 شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه، از استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خارج دانشگاهی به منظور بستری و خدمات رسانی به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: هم اکنون بیمارستان‌های زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی شامل فارابی و هفده شهریور به پذیرش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می‌پردازند و تعدادی از تخت‌های خود را به این امر اختصاص داده اند.
 
او افزود: دراین مراکز درمانی بیشتر به بیمارانی که زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، خدمات رسانی می‌شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین با هماهنگی نیرو‌های مسلح، بیمارستان‌های ثامن الائمه (ع) و امام حسین (ع) به پذیرش و بستری کادر و سربازان مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافته است و دراین زمینه در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه به بیماران خدمات رسانی می‌شود.
 
بدیعی بیان کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه مبارزه با کرونا، از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز استفاده خواهد شد که هم اکنون در مرحله رایزنی و انتخاب مرکز درمانی و برنامه ریزی برای آموزش پرسنل قرار دارد.
 
او تصریح کرد: به منظور برنامه ریزی برای خدمات رسانی به بیماران در ماه‌های آینده، رده بندی بیمارستان‌های غیر دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است تا در زمان مناسب و بر اساس اولویت به خدمات رسانی به بیماران کرونایی اختصاص یابد.
 
بی توجهی برخی شهروندان به ممنوعیت ورود به بوستان‌ها
 
 با توجه به اعلام وضعیت قرمز در مشهد، از شنبه ۱۱ مرداد تمامی بوستان‌های شهر تا اطلاع ثانوی بسته شد و طبق اعلام شهرداری مشهد در همه بوستان‌ها، محوطه بازی کودکان، وسایل بدنسازی، سرویس‌های بهداشتی، مصلی‌ها و آبخوری‌ها غیر فعال و با نوار زرد خطر محصور شده است.
 
با این همه برخی شهروندان بی توجه به ممنوعیت حضور در بوستان‌ها و بدون توجه به احتمال خطر ابتلا به کرونا، در برخی بوستان‌های شهر حضور یافتند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین