کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاست گذاری مطلوب مدیریت شهری کرج در زمینه تصفیه پساب های شهری

پایگاه خبری کرج امروز , 12 مرداد 1399 ساعت 9:48

حزب الله:مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اشاره به افت شدید منابع آبی زیرزمینی در استان از سیاست گذاری مدیریت شهری کرج در زمینه احداث تصفیه خانه های محلی و تصفیه پساب های شهری، قدردانی کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ذوالفقار مهدی زاده در مراسم بهره برداری از دومین تصفیه خانه مهرویلا اظهار داشت: حاصل همکاری مشترک دستگاه های خدمت رسان به ویژه مدیریت شهری کرج در استان البرز احداث تصفیه خانه های محلی شده که پیامدهای مثبتی را به دنبال خواهد داشت. 
وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه برای اولین بار در کشور در کرج صورت گرفته است، از این اقدام ارزنده مدیریت شهری و نگاه ویژه این دستگاه خدمت رسان به منابع آبی و محیط زیست قدردانی کرد.
این مسئول با اشاره به استفاده ۹۰ درصدی از منابع آبی زیرزمینی در کشور و عدم توجه به مسئله آب در سند آمایشِ سرزمینی، گفت: ظرفیت آبی استان البرز دو میلیارد مترمکعب است که شامل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب‌های سطحی و ۷۵۰ میلیون مترمکعب منابع آبی زیرزمینی است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اشاره به افت شدید منابع آبی زیرزمینی در استان، گفت: متاسفانه عمق چاه‌های استان از ۱۷۰ متر به بیش از ۲۵۰ متر رسیده و آبدهی چاه‌ها نیز از ۲۷ به کمتر از ۱۷ لیتر بر ثانیه رسیده است.
مهدی زاده با اشاره به اینکه عمق چاه اب در فردیس به ۳۰۰ متر نیز رسیده است، گفت: تراکم بالای جمعیتی استان البرز موجب افزایش مشکلات آبی شده است.
وی همچنین به این نکته مهم اشاره کرد که در دو سال پیش رو باید ۳۵ میلیون مترمکعب معادل هزار لیتر بر ثانیه آب به ظرفیت استان اضافه شود تا بتوانیم منابع آبی موجود را در آینده کنترل کنیم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز بخش دیگری به اهمیت باز چرخانی آب اشاره کرد و گفت: پوشش فاضلاب در استان البرز ۳۳ درصد است، میانگین کشوری در این خصوص ۵۰ درصد است و استان البرز با عقب ماندگی ۱۷ درصدی مواجه است.
مهدی زاده با اشاره به اینکه ۷۵ هزار مترمکعب ظرفیت پساب در استان البرز وجود دارد، گفت: در سال آتی با ورود مدول تصفیه خانه دوم کرج حدود ۶۰ هزارمترمکعب به این ظرفیت اضافه می‌شود.


کد مطلب: 231827

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/231827/سیاست-گذاری-مطلوب-مدیریت-شهری-کرج-زمینه-تصفیه-پساب-های

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com