تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
plusresetminus
حزب الله:یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سینماهای فرانسه و اروپا به دلیل استقبال کم مخاطبان در دوران شیوع ویروس کرونا به زودی تعطیل می شود.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۷۸۶
سینمایی که جنگ را شکست داد، حریف کرونا نشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مدیران سینما گراند رِکس در مرکز پاریس که حتی در زمان وقوع جنگ جهانی دوم نیز درهای خود را به روی مخاطبان نبسته بودند، اعلام کردند به سبب کاهش حضور مخاطبان در نتیجه شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم اکران فیلم های هالیوودی جدید که بخش بزرگی از فروش تابستانه سینما را تامین می کرد در نهایت تصمیم گرفتند از تاریخ سوم اوت این سینمای بزرگ را تعطیل کنند. 
مجموعه سینما گراند رِکس پاریس که بزرگترین سالن آن 2700 صندلی دارد با پرده نمایش 300 متر مربعی، یکی از بزرگترین سالن های نمایشی در اروپاست و بنا براعلام مدیران آن در حال حاضر و با این فروش ناامیدکننده در گیشه، ادامه فعالیت سینما زیان مالی بزرگتری در مقایسه با تعطیلی آن به همراه خواهد داشت. 
فدراسیون سینمای فرانسه نیز اعلام کرد که شرایط کنونی در حال فلج کردن صنعت سینمای در این کشور است و آنها از دولت درخواست کرده اند در طول این دوران بحرانی به آنها کمک کند و اقدامات فوری برای سرمایه گذاری مجدد در این بخش انجام دهد. همچنین از بانک ها و صاحبان ملک نیز تقاضا شده به سینماها فرصت دهند.
بسیاری از سینماهای فرانسه نیز که از ماه گذشته و پس از هشت هفته قرنطینه مجوز بازگشایی دریافت کردند نیز با صندلی های رو به رو شده اند و مردم ترجیح می دهند در این شرایط کرونایی کمتر به سینما بروند. 
قوانین فاصله گذاری اجتماعی به این معناست که سینماها تنها میتوانند از نیمی از ظرفیت خود استفاده کنند و مخاطبان سینما نیز تاکنون اغلب به سینماها نرفتند، علی رغم این که نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان داده بود که تقریبا یک سوم از جمعیت این کشور مشتاق به بازگشت به سینما و تماشای فیلم بر پرده های بزرگ هستند. 
چندین سینمادار به خبرگزاری فرانسه گفته اند که تعویق در تاریخ اکران فیلم هایی چون «تاپ گان 2»، «زن شگفت انگیز 1984»، «اِنگاره» ساخته جدید «کریستوفر نولان» و فیلم پرهزینه و خانوادگی «مولان» محصول کمپانی دیزنی از جمله دلایلی است که شور و شوق مخاطبان را برای بازگشت به سالن های سینما کشته است. 
نتایج یک بررسی دیگر نشان داده که میزان فروش سینمای فرانسه در گیشه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی با کاهش حدود 70 درصدی همراه شده است و نتها سینماها هنری شرایط بهتری دارند. 
سینماها در آلمان نیز تنها با 17 درصد از ظرفیت شرایط معمول سالهای گذشته در حال فعالیت هستند و وضعیت در اسپانیا فاجعه بارتر نیز هست و این کشور در حال حاضر پذیرای 13 درصد از مخاطبانی است که به طور معمول و در سال های گذشته به سینما می رفتند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین