تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
plusresetminus
۲ کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی استقلال و سپاهان توضیحاتی را بیان کردند.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۷۷۲
فریبا: قایدی نقش تعیین کننده‌ای مقابل سپاهان دارد/ طالبی: نبود قلعه نویی از لحاظ روانی به بازیکنان تیمش ضربه می‌زند

بهتاش فریبا پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران و فرشید طالبی بازیکن اسبق سپاهان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد بازی این ۲ تیم در لیگ برتر توضیحاتی دادند.
بهتاش فریبا در مورد بازی استقلال و سپاهان، اظهار داشت: هر ۲ تیم به دنبال نایب قهرمانی و کسب سهمیه هستند. همچنین از شناخت خوبی نسبت به یکدیگر برخوردار بوده و بهترین مربیان ایران را در اختیار دارند. نبود امیر قلعه نویی می‌تواند یک امتیاز برای استقلال باشد.
قایدی نقش تعیین کننده‌ای مقابل سپاهان دارد
او افزود: استقلال پس از مدت‌ها تمام بازیکنان خود، به جز دشتی را در اختیار دارد. جنگ ۲ تیم بیشتر در میانه میدان خواهد بود. از طرفی فکر می‌کنم مهدی قایدی نقش تعیین کننده‌ای در این دیدار داشته باشد. نمی‌توان خط دفاع و حمله ۲ تیم را مقایسه کرد، اما امیدوارم خط حمله استقلال از خط دفاع مستحکم سپاهان گذر کند.
قلعه نویی تمام نکات فنی را به مربیان گوشزد کرده است
فریبا در خصوص غیبت قلعه نویی روی نیمکت سپاهان، عنوان کرد: این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. اگر قلعه نویی حضور داشت بازی بهتری را می‌توانستیم شاهد باشیم. او احتمالا تمام نکات فنی را به مربیان تیم گوشزد کرده است. سلامتی از همه مسائل اهمیت بیشتری دارد.
پنهان کاری قبل از دیدار جام حذفی فایده ندارد
او در ادامه بیان کرد: این مسابقه بسیار فیزیکی خواهد بود، زیرا هر ۲ تیم نمی‌خواهند طرف مقابل صاحب موقعیت شود. اکنون مثل زمان ما نیست که شناخت از حریفان وجود نداشته باشد، به همین دلیل پنهان کاری قبل از دیدار جام حذفی فایده ندارد. در این شرایط ۲ تیم باید با تمام توان در بازی حاضر شوند و کسب سهمیه در لیگ راحت‌تر از جام حذفی خواهد بود.
طالبی: نبود قلعه نویی از لحاظ روانی به سپاهان ضربه می‌زند
فرشید طالبی بازیکن اسبق سپاهان اصفهان درباره بازی استقلال و سپاهان، بیان کرد: این دیدار همیشه خاطره ساز بوده و سپاهان معمولا در تهران نتایج خوبی را کسب کرده است. هر ۲ تیم حاشیه‌های مخصوص خود را دارند و به لحاظ فنی یا موقعیتی دارای استرس خاصی هستند. امیر قلعه نویی یک وزنه بسیار سنگین در کنار زمین است و تجربه اش روی نیمکت سپاهان می‌توانست گره گشا باشد. نبود قلعه نویی از لحاظ روانی به تیم ضربه می‌زند، اما تفکرات سپاهان به طور کامل شناخته شده است.
او افزود: بازیکنان در این دیدار تاثیرگذار خواهند بود، زیرا اهمیت بازی را به خوبی درک می‌کنند. این مسابقه در نوع بستن قرارداد‌های فصل بعد آن‌ها نیز مهم است.
استقلال و سپاهان به کی روش و دیاباته وابسته هستند
طالبی در مورد تقابل خط حمله استقلال با خط دفاع سپاهان، اظهار داشت: تیم امیر قلعه نویی در کار دفاعی بسیار خوب عمل کرده و طبق آماری که مشاهده کردم در ۸ بازی، کمتر از ۱۰ شوت به سمت دروازه این باشگاه شلیک شده است. سپاهان در این فصل به حضور کی روش استنلی بسیار وابسته بوده و در استقلال هم دیاباته نقش تعیین کننده‌ای دارد.
او افزود: سپاهان در این فصل خطرات زیادی را روی دروازه حریفان ایجاد کرده که با بدشانسی تبدیل به گل نشده است. استقلال طی این فصل در سیستم دفاعی عملکرد خوبی نداشته و این نکته در مسابقه پیش رو تاثیرگذار خواهد بود. اگر در بازی شاهد اتفاقات حاشیه‌ای نباشیم، دیدار جذابی در پیش است. با توجه به سبک کاری ۲ تیم، موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌شود و استفاده بهینه از آن‌ها ضروری خواهد بود.
سپاهان و استقلال با تمام توان خود وارد زمین می‌شوند
طالبی در ادامه بیان کرد: ما تنوع تاکتیکی از ۲ تیم شاهد نبوده ایم که بخواهند دستشان را برای همدیگر رو نکنند. ریسک جام حذفی بالا است و لحظه‌ها تعیین کننده خواهد بود. اکنون کسب سهمیه در لیگ برتر مهم بوده و هر ۲ تیم بهترین ترکیب خود را روانه میدان می‌کنند. تیم‌ فرهاد مجیدی در چند بازی اخیر نوسان خاص خود را داشته است. شک نکنید که سپاهان و استقلال با تمام توان خود وارد بازی می‌شوند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین