تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
plusresetminus
حزب الله:در نشست انتخاب رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران هر چند اختلاف نظر زیادی در مورد یکی از بندهای آیین نامه بوجود آمد، اما در نهایت انتخابات برگزار شد و رئیس و نایب رئیس مشخص شدند.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۴۷۲
هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران شد/ مجتبی عابدینی نایب رئیس شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، انتخابات رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن رئیس و نایب رئیس کمیسیون مشخص شدند. در پایان این رای‌گیری هادی ساعی به عنوان رئیس و مجتبی عابدینی به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.
هادی ساعی، زهرا نعمتی و سعید حسنی پور برای کسب کرسی ریاست کمیسیون و مجتبی عابدینی و افشین نوروزی هم برای کسب پست نایب رئیسی اعلام آمادگی کردند.
در این جلسه که با حضور کیکاوس سعیدی، طاهره طاهریان و پیمان فخری آغاز شد، آیین نامه برگزاری انتخابات بازهم مورد ابهام برخی اعضا قرار گرفت. ابهام اصلی در مورد اختیار رئیس کمیته ملی المپیک برای انتخاب دو عضو کمیسیون بود.
کمیته المپیک برای اینکه بتواند تکلیف برگزاری انتخابات را مشخص کند، از کمیته بین‌المللی استعلام گرفته بود که به گفته روابط بین‌الملل کمیته المپیک تاییدیه این آیین نامه امروز دریافت شد.
در این جلسه عنوان شد که قلی پور عضو پیشین تیم ملی ووشو ایران به دلیل اینکه سال‌ها قبل دوپینگش مثبت اعلام شده است، از حضور در این جلسه منع شده است. همین اتفاق مورد اعتراض آرش میراسماعیلی و هادی ساعی قرار گرفت.
کیکاوس سعیدی در مورد ابهاماتی که در این مورد وجود دارد و شائبه دخالت کمیته ملی المپیک در این انتخابات گفت: اگر کسی هست که شهادت بدهد از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک با او تماس گرفته شده که به فلانی رای بدهد همین حالا بگوید. اگر نگوید مدیون است. کمیسیون ورزشکاران با سایر کمیسیون‌ها متفاوت است.
هادی ساعی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به اختلافاتی که در این کمیسیون وجود دارد گفت: امیدوارم اعضای کمیسیون همیشه کنار هم باشند نه اینکه فقط بخواهند برای رای دادن دور هم جمع شوند. آرش میراسماعیلی سوالی را مطرح کردند اما پاسخی به آن داده نشد. آیین نامه اگر مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته است بگویید اما اگر تایید نشده هم بگویید. انتظار ما به عنوان عضو هیات اجرایی این است که در این مورد شفاف سازی کنیم.
وی ادامه داد: خود ما باید به این موضوع پایبند باشیم. اگر این اساسنامه مورد تایید قرار نگرفته باشد الان این کار غیرقانونی است و دو قهرمان ما هستند که الان در نشست حضور دارند و ما باید بگوییم در انتخابات شرکت نکنید. این بی تدبیری کمیته ملی المپیک است. این روی روابط ورزشکاران تاثیر می‌گذارد. من نه با بهداد سلیمی مشکل دارم و نه با حمیده عباسعلی. ما با هم دوست هستیم. خواهش من این است که با این بی تدبیری‌ها برای ورزشکاران مشکل درست نکنید.
ساعی ادامه داد: انتظار می‌رفت همانطور که برای آقای قلی پور پیغام فرستاده بودید که در این جلسه حضور نداشته باشد به این دو نفر هم تاکید می‌شد که حضور نداشته باشند. این ابهامات باید برطرف شود. نباید کار غیرقانونی انجام شود.
طاهریان در واکنش به صحبت‌های هادی ساعی گفت: کمیته المپیک بی تدبیری نکرده است. در مورد این دو نفر هم باید بگویم که آیین نامه تکلیف را مشخص کرده است. این موضوع غیرقانونی نیست و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
کیکاوس سعیدی در مورد دلیل حذف قلی پور از این نشست گفت: ما رفتیم سایت فدراسیون جهانی را چک کردیم که مشخص شد در سال ۲۰۱۹ چهار سال محکومیت برای یک ورزشکار ما در نظر گرفته شده است. رئیس فدراسیون هم تایید کرد. گفتم با توجه به اینکه اعتراض شده است، ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم کسی که محرومیت دوپینگ دارد در جلسات حضور داشته باشد. برای همین با دوستان صحبت کردیم که در جلسه حضور نداشته باشد.
در ادامه این نشست بند جنجالی آیین نامه مورد بررسی قرار گرفت. در این بند آمده است: «رئیس کمیته ملی المپیک با مشورت رئیس کمیسیون در هر زمان می‌تواند حداکثر دو ورزشکار از بین ورزشکاران واجد شرایط را با حق رای را منصوب کند.»
فتاحیان در این مورد گفت: آیین نامه را ۱۰ روز قبل به کمیته بین‌المللی فرستاده بودیم. شامگاه دوشنبه هم با آقای جروم صحبت کردیم و خواستیم که آیین نامه را برای ما ارسال کنند که صبح امروز پاسخ دادند و آیین نامه را مورد تایید قرار دادند.
هادی ساعی که منتقد اصلی این بند جنجالی بود با تاکید بر اینکه این انتخابات غیرقانونی خواهد بود، همچنان بر مواضع قبلی خود تاکید کرد. با این حال مقرر شد انتخابات با آیین نامه جدید برگزار شود.
میراسماعیلی کتباً از حضور در انتخابات رئیس کمیسیون انصراف داد و سعید حسنی پور هم در همین جلسه انصرافش از حضور در انتخابات رئیس کمیسیون را اعلام کرد. کیکاوس سعیدی از وی خواست که انصرافش را کتبی اعلام کند که حسنی پور این را پذیرفت.
برای ریاست زهرا نعمتی و هادی ساعی وارد رای‌گیری شدند. مجتبی عابدینی و افشین نوروزی هم برای کسب پست نایب رئیسی وارد رای‌گیری شدند. این رای‌گیری با حضور ۱۵ عضو کمیسیون برگزار شد. در این رای‌گیری هر عضو موظف بود به یک نفر برای ریاست و یک نفر هم برای نایب رئیسی رای دهد.
در پایان رای‌گیری صورت گرفته برای ریاست هادی ساعی با ۸ رای این عنوان را به خود اختصاص داد و زهرا نعمتی ۷ رای کسب کرد. مجتبی عابدینی نیز با ۸ رای به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین