تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
plusresetminus
حزب الله:وزرای خارجه انگلیس و فرانسه در خصوص مسائل مرتبط با ایران با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۴۵۳
گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره ایران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس طی پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که با همتای فرانسوی خود گفت‌وگوهایی با محوریت ایران داشته است.
وزیر خارجه انگلیس در خصوص گفت‌وگو با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در روز دوشنبه در توئیتر نوشت: «انگلیس و فرانسه به همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات و امنیت دنیا ادامه می‌دهند».
راب همچنین این را هم گفت که: «رایزنی‌های خوبی با لودریان درباره مسائل مهم برای دو طرف از جمله ایران و تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری و تسهیل گفت‌وگوها برای روند صلح خاورمیانه داشتیم».
علی‌رغم ادعای طرف اروپایی مبنی بر تلاش برای حفظ توافق هسته ای موسوم به برجام، آن ها تحت فشار آمریکا به تعهدات خود ذیل این توافق عمل نکرده‌اند. در حالی که سه کشور اروپایی فرانسه آلمان و انگلیس متعهد بودند که روابط تجاری با ایران را تسهیل کنند، تنها از یک کانال مالی موسوم به اینستکس رونمایی کردند. کانال مورد نظر با انتظارات ایران اختلاف فاحشی داشته و اصلا مورد رضایت کشورمان نبوده است.
از سوی دیگر، آمریکا که طی اقدامی یک جانبه‌گرایانه در ابتدای سال ۹۷ از توافق برجام خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ را نیز نقض کرد، از سایر کشورها می‌خواهد تا از برجام خارج شوند. ایران که همواره به برجام پایبند بوده در پاسخ به رفتار آمریکا، تعهدات خود به توافق هسته ای را کاهش داده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین