تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
plusresetminus
حزب الله:مربی تیم والیبال جوانان ایران پس از گذشت یک سال از مسابقات قهرمانی جهان با انتقاد از مسئولان گفت: متأسفانه هیچ یک از وعده‌ها عملی نشد و این رفتارها باعث دلسردی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۴۴۲
پس از قهرمانی در جهان وعده‌ها عملی نشد حتی وعده رئیس‌جمهور!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم والیبال جوانان ایران سال گذشته با هدایت بهروز عطایی موفق شد با تاریخ سازی، عنوان قهرمانی رقابت‌های جهان را به دست آورد. این قهرمانی بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و پیام‌های تبریک بسیاری از سوی مقامات، مسئولان ورزشی و غیر ورزشی ارسال شد. اما پس از گذشت یک سال از قهرمانی ارزشمند بلندقامتان جوان و آینده دار والیبال، هیچیک از وعده‌ها عملی نشد تا صدای اعتراض برخی بازیکنان بلند شود.
علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم والیبال جوانان در گفتگو با خبرنگار مهر، پس از گذشت یک سال از قهرمانی تیم والیبال جوانان در جهان گفت: از سال ۲۰۰۷ در کنار تیم جوانان حضور داشتم و چهار دوره قهرمانی جهان را تجربه کردم. سطح مسابقات بسیار متفاوت است. مدال‌های جهانی والیبال ایران مربوط به رده نوجوانان می‌باشد و فقط یک مدال برنز جوانان جهان در سال ۲۰۰۷ و یک مدال برنز بزرگسالان در مسابقات جام بین قاره‌ای به دست آمده و سایر مدال‌های جهانی مربوط به نوجوانان است.
وی ادامه داد: قهرمانی تیم جوانان در جهان اتفاق بزرگی بود که با کادر تماماً ایرانی و با همت و تلاش بازیکنان به دست آمد. سطح رقابت‌های جوانان با رده بزرگسالان تفاوتی ندارد و توانستیم اتفاق بزرگی را برای نخستین بار رقم بزنیم. از روزی که تیم از مسابقات جهانی به ایران بازگشت، وعده‌های زیادی داده شد اما اتفاقی رخ نداد؛ فقط نزد رهبری رفتیم، مراسم تجلیلی برگزار کردیم و بازیکنان از سربازی معاف شدند ولی مسئولان دیگر تمام قول‌های خود را فراموش کردند.
طلوع‌کیان افزود: شخص وزیر ورزش از طریق وزارتخانه قول اهدای خودرو به بازیکنان را داده بود که عملی نشد. اسپانسرهای تیم ملی نیز در مراسمی که برای بازیکنان بزرگسال و جوانان برگزار کرده بودند، حضور جوانان در مراسم را لغو کردند اما سه تن از اعضای کادر که در مراسم حضور داشتند، قول گرفتند و سایر بازیکنان پاداشی دریافت نکرده‌اند.
وی تأکید کرد: از این قبیل اتفاقات ریز و داشت که فاجعه‌بار بود، رخ داده است و نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم. در کل نه وزارت ورزش و نه اسپانسرهای تیم ملی و نه حتی رئیس‌جمهور وعده‌هایشان عملی نشد. دو سال است که مراسم تجلیل از قهرمانان انجام نمی‌شود. از سال ۹۶ به بعد مراسم تجلیل صورت نگرفت و تیم جوانان حتی پاداش قهرمانی آسیا در سال ۹۷ را نیز دریافت نکرده است.
مربی تیم والیبال جوانان بیان کرد: متأسفانه این رفتارها عواقبی در پی خواهد داشت. موضوع مهم این است که بازیکنان رها شده‌اند. در حال حاضر تمرینات تیم جوانان ایتالیا با شرایط کرونا برگزار می‌شود اما تیم نوجوانان و جوانان ایران حدود یک سال است که مربی ندارند و هیچ کاری انجام نشده است؛ چطور از این تیم انتظار دارید سال بعد قهرمان جهان شود؟ کار سختی در پیش خواهیم داشت نمی‌توانیم بازیکنان را رها کنیم و سپس انتظار قهرمانی داشته باشیم.
طلوع‌کیان اظهار کرد: تیم نوجوانان سال گذشته عنوان پنجمی جهان را به دست آورد؛ آیا این تیم می‌تواند سال آینده قهرمان جهان شود؟ چنین چیزی امکانپذیر نخواهد بود چرا که برای این کار خاصی انجام نداده‌ایم. کشورهای دیگر حتی در انتخاب تیم‌های باشگاهی برای بازیکنان ملی‌پوش نقش دارند و نمی‌گذارند آنها در هر تیمی بازی کنند اما ما بازیکنان پایه را رها می‌کنیم.
وی بیان کرد: حدود یک سال است که تیم را رها کرده‌اند و حتماً برای سال آینده از این تیم نتیجه می‌خواهند. مگر چه گلی بر سر عطایی که عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد، زدند که اگر سال بعد تیم سوم شود، علیه آن انتقاد شود؟ من به همراه وکیلی قهرمان نوجوانان جهان شدیم و یک سال پس از آن، تیم پنجم جهان شد. همین موضوع باعث ایجاد هجمه و فشار علیه وکیلی و در نهایت برکناری او شد. این رفتارها باعث دلسردی می‌شود چرا که برنامه‌ریزی نداریم و پس از کسب یک مدال، مجدد همه چیز را رها می‌کنیم.
طلوع‌کیان در پاسخ به این سؤال که آیا از پتانسیل بازیکنان جوان در تیم بزرگسالان به خوبی استفاده شد یا خیر؟ گفت: پس از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، رقابت‌های انتخابی المپیک را در پیش داشتیم که روند انتخاب بازیکنان سلیقه‌ای است. از بازیکنانی مانند حضرت‌پور و یلی در بدنه تیم بزرگسال استفاده شد اما بازیکنانی مثل اسفندیار، توخته و … استفاده نشدند. این تیم می‌تواند پشتوانه خوبی برای بزرگسالان باشد به شرط آنکه سرمربی شهامت استفاده از بازیکنان را داشته باشد.
وی با بیان اینکه بازیکنان تیم جوانان پتانسیل قهرمانی در رده بزرگسالان جهان را نیز دارند، گفت: صد درصد این اتفاق رخ خواهد داد به شرط آنکه مسیر را به درستی پیش برویم نه آنکه بازیکنان رها شوند. بازیکنانی مانند اسفندیار، توخته، بردیا سعادت و مرتضی شریفی از تیم جوانان لژیونر شده‌اند. به هر حال روند انتخاب بازیکنان سلیقه‌ای است. ممکن است من از هفت بازیکن جوان در تیم بزرگسال استفاده کنم و مربی دیگر از سه بازیکن اما این تیم پتانسیل قهرمانی جهان در رده بزرگسالان را نیز دارد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین