تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
plusresetminus
حزب الله:بودجه فرهنگی استان بسیار کم است و نیاز به تقویت و جذب بودجه به ویژه در حوزه فرهنگ دارد.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۳۵۸
البرز نیاز به تقویت و جذب بودجه به ویژه در حوزه فرهنگ دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رحیم خستو در نطق پیش از دستور دویست و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار داشت: در خصوص مطالبات شهرداری کرج از نهادهای دولتی همکاری صورت گیرد.
رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: البرز در حالی استان شد که حداقل امکانات زیرساختی در این استان فراهم نبود و در طی این چند سال اخیر نیز بارمسئولیت بیشتر اقدامات با شهرداری های استان بوده است.
این مسئول با اشاره به اینکه حجم کمک های مدیریت شهری کرج به دیگر نهادهای اجرایی در سال های اخیر قابل توجه بوده است، افزود: این در صورتی است که شهرداری کرج می توانست یا این اعتبارات، در جهت توسعه امکانات شهری در مناطق محروم هزینه کرد داشته باشد.
نائب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه کلانشهر کرج به عنوان یک شهر صنعتی شهرت پیدا کرده است، تاکید کرد: این موضوع موجب غفلت از حوزه فرهنگ و هنر در این شهر شده است، در کرج پتاسنیل های فرهنگی متعددی وجود دارد اما زیرساخت ها در این حوزه ها کافی نیست.
خستو بیان کرد: وضعیت میراث فرهنگی با توجه به پتانسیل ها نیاز به حمایت بیشتر مجلس و دولت دارد در این راستا از نماینده مجلس درخواست رسیدگی به زیرساخت های فرهنگی شهر را داریم.
وی با اشاره به اهمیت اختصاص منابع دولتی برای تعالی حوزه فرهنگ و هنردر کرج بیان کرد: انتظار داریم این مهم از سوی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود تا به توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر دست یابیم.
خستو با اشاره به اینکه ظرفیت های فرهنگی کرج درمکان هایی مانند کاروانسرای شاه عباسی به دلیل عدم زیرساخت های کافی به خوبی بهره برداری نشده است، یادآور شد: در کرج بار سنگینی در حوزه فرهنگ بر دوش شورا و شهرداری است و نیاز به همکاری دولتمردان داریم.
نائب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع انتزاع فردیس از کرج توضیح داد: در تعیین مرز بین شهرهای کرج و فردیس به درخواست و مطالبات شهروندان توجه شود.
خستو عنوان کرد: در حوزه خدمت رسانی در این مورد مشکل داریم، از سویی در مورد اینکه مرز بین این دو شهر خط راه آهن یا ایستگاه مترو باشد، تکلیف کار مشخص نیست.
وی با اشاره به اینکه در سه سال عمر شورای پنجم شهر کرج اقدامات خوبی در حوزه نظارت بر سلامت کار و شفافیت شهرداری  دنبال شده است، عنوان کرد: در حوزه اتوماسیون و کمسییون ماده صد این موارد اجرایی شده است، قرار است این شفافیت در مورد املاک شهرداری نیز لحاظ شود.
خستو تاکید کرد: ارتقای سقف اعتباری حوزه فرهنگ در سطح مدیریت استان البرز و همچنین تزریق منابع سالانه در این مورد باید پیگیری شود.
وی افزود: وقتی بحث منافع شهر است همه افراد و دلسوز در تمامی دستگاه های خدمت رسان باید همکاری کنند، به عنوان نمونه نیاز است که تعامل میان شوراهای شهر به عنوان حکمرانان محلی با نمایندگان استان در مجلس که در سطح تصمیمات کلان کشوری حضور دارند، بیشتر شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین