تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
plusresetminus
حزب الله:معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان البرز گفت: متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت تاهل جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند نداریم.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۳۵۰
جوانان به خاطر تورم، گرانی مسکن و بیکاری ازدواج نمی‌کنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی توکلی اظهار کرد: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت جوان البرز ۶۷۶ هزار نفر بود  و این جوانان  افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال را شامل می‌شدند.
وی با اشاره به اینکه سن جوانی به ۱۸ تا ۳۵ سال تغییر کرده است، افزود: با این اوصاف برآورد می‌شود  در حال حاضر حدود یک سوم جمعیت البرز جوان باشند.
وی با اشاره به وضعیت تاهل و ازدواج این جوانان توضیح داد: متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت تاهل جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند نداریم.
این مسئول اضافه کرد: واقعیت این است طی سال‌های گذشته متاثر از فاکتورهای مختلف تمایل جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده کمتر شده است.
وی افزود: به نظر می‌رسد نوسانات بالای اقتصادی، گرانی مسکن و عدم اشتغال از مهمترین دلایلی باشد که جوانان را از تشکیل خانواده منصرف می‌کند.
توکلی تاکید کرد: البته در این بین نباید از نقش خانواده، تغییر نگرش و ارزش‌ها و همچنین تغییرات فرهنگی در کاهش انگیزه جوانان برای ازدواج  به سادگی عبور کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۴ سازمان مردم نهاد جوان در البرز فعالیت دارد، گفت: این سازمان‌ها برنامه‌های مختلفی چون  آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش پیش آگاهی برای ازدواج، مهارت های شغلی و ... را در طول سال اجرایی می‌کنند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان البرز توضیح داد: برای عضویت جوانان در این سمن‌ها اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند به راحتی عضو این سازمان‌ها شوند.
وی با بیان اینکه جوانان برای انتخاب بهتر همسر آینده خود می‌توانند به مراکز مشاور وابسته به این معاونت مراجعه کنند، اضافه کرد: در حال حاضر هشت مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان فعال است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین