تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیش از یک هفته از شروع موج دوم کرونا در استان می‌گذرد، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۱۲ هزار نفر بیمار قطعی، محتمل و مشکوک در استان داشتیم.
۰
کد مطلب : ۲۳۱۳۴۴
تعداد فوتی‌های تأیید شده کرونا در البرز به ۶۶۲ نفر رسید/وضعیت ۱۴۳ بیمار خوب نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین کریم روز دوشنبه ششم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: متاسفانه طی هفته گذشته تعدادی از همکاران  در کادر بهداشت و درمان استان را به واسطه شیوع کرونا از دست دادیم.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طی چند ماهی که از شیوع کرونا در استان می گذرد، فشار سنگینی بر دوش کادر بهداشت و درمان بوده و بسیاری از آنها خسته و ناتوان شده‌اند.
وی توضیح داد: از اواخر اردیبهشت ماه بود که به کرات در مصاحبه‌های خود اعلام کردم اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و نسبت به استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی بی تفاوت باشند، وارد موج و دوم شیوع این ویروس می‌شویم که بسیار سنگین خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از یک هفته از شروع موج دوم کرونا در استان می‌گذرد، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۱۲ هزار نفر بیمار قطعی، محتمل و مشکوک در استان داشتیم.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۰۶۶  نفر بیمار قطعی بودند، توضیح داد: از مجموع این افراد ۱۰ هزار و ۷۹۰ نفر مرخص و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.
کریم تصریح کرد: از بین بیماران کرونایی استان تاکنون ۶۶۲ نفر فوتی قطعی داشته‌ایم و البته ۸۸۷ نفر هم بودند که با علائم کرونا فوت شدند ولی آزمایش آنها تایید نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در حال حاضر ۶۲۶ نفر در تخت‌های بیمارستانی بستری هستند که ۱۱۹ نفر از آنها در بخش ویژه خدمات دریافت می‌کنند.
وی توضیح داد: ۱۶۰ نفر از بستری شده‌ها جوان هستند و سن آنها زیر ۵۰ سال است و ۱۴۳ نفر از آنها وضعیت خوبی ندارند.
کریم در پاسخ به اینکه آیا امکان بازگشت محدودیت‌های اسفند و فروردین ماه وجود دارد، گفت: این تصمیم به ستاد ملی کرونا مربوط می‌شود و با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد محدودیت‌های قبلی مجدداً اعمال شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین