تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۳۰۳۹۴
جزئیات شرایط استخدام ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس اعلام شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یارمحمد حسین‌بر درباره استخدام 25 هزار نفر از معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش اظهار کرد: مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریس بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی براساس حد نصاب نمره آزمون پس از طی دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهند شد.
وی افزود: مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریس باید فرم امتیازبندی را تکمیل کنند که مواردی همچون سابقه همکاری با آموزش و پرورش در زمان شمول قانون، مدرک تحصیلی و ارتباط رشته تحصیلی و ... جزو امتیازات محسوب می‌شود؛ برای امسال مجوز استخدام 25 هزار و 497 نفر از این افراد را دریافت کرده‌ایم که پس از طی دوره مهارت آموزی یکساله دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس خواهند شد.
58 هزار و 100 نفر معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش
مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 58 هزار و 100 نفر از همکاران ما جزو معلمان حق التدریس هستند و بر اساس استفساریه مجلس 30 هزار نفر دیگر نیز مشمول شدند که طی دو سال باید سایر افراد باقیمانده را جذب کنیم یعنی تا پایان برنامه ششم توسعه و پایان سال 1400 مکلف به جذب این افراد هستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد در سال تحصیلی جدید استخدام خواهند شد؟ متذکر شد: این افراد بعد از طی دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان استخدام  خواهند شد، دوره‌های آموزشی توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که از استاندارد لازم و کیفیت مناسب برخوردار است.
حسین‌بر درباره استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی بیان کرد: 13 هزار نفر از معلمان حق التدریس آزاد از میان آموزشیاران نهضت سوادآموزی هستند که در آزمون هفته گذشته 24 هزار نفر شرکت کردند و هر تعداد که حد نصاب لازم آزمون را کسب کنند مشمول تبدیل وضعیت هستند و هیچ محدودیتی برای جذب آنها وجود ندارد.
مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که از 25 هزار نفر مجوز استخدامی چه تعداد سهم آموزشیاران نهضت سوادآموزی است، بیان کرد: هیچ محدودیتی برای پذیرش آنها وجود ندارد و بر اساس امتیازات فضلی در مقایسه با سایر افراد از جمله پیش دبستانی‌ها و نیروهای آزاد که فرم امتیاز بندی را پر می‌کنند مطابق بالاترین امتیازات جذب صورت می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین