کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناو آمریکایی همچنان در حال سوختن است

باشگاه خبرنگاران جوان , 24 تير 1399 ساعت 14:10

حزب الله:نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به اوضاع آتش سوزی در ناو آمریکایی پرداخت که از روز یکشنبه آغاز شده و همچنان در حال سوختن است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دو روز پس از حادثه آتش سوزی در ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» آمریکا همچنان زبانه‌های آتش در این ناو در حال شعله کشیدن است و صد‌ها نفر از نیرو‌های خبره نتوانستند آتش را فرو بنشانند.
روز گذشته صد‌ها نفر از دریانوردان نیروی دریایی آمریکا نبرد خاموش کردن این آتش عظیم را ادامه دادند، اما تلاش آن‌ها بی‌ثمر بود. به نوشته نیویورک تایمز این آتش‌سوزی بدترین آتش سوزی است که یکی از کشتی‌های آمریکایی در زمان غیرجنگی دچار آن شده است.
این آتش سوزی که صبح یکشنبه به وقت محلی آغاز شد دکل کشتی را نابود کرده است و مقامات نیروی دریایی آمریکا آن را جهنمی در زیر کشتی توصیف کرده‌اند که در حال نابودی همه چیز است و دما را به بالای ۱۰۰۰ درجه فارنهایت رسانده است.
ناو آمریکایی همچنان در حال سوختن است
سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد در این حادثه ۵۹ نفر دچار آسیب دیدگی شده‌اند که ۳۶ نفر از آن‌ها ملوان و ۲۳ نفر دیگر غیرنظامی هستند. بنا بر اعلام این سخنگو، این افراد به دلیل استنشاق دود و در معرض حرارت بالا قرار گرفتن دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

در حال حاضر مشکل اساسی که از سوی برخی مطرح می‌شود تاثیر مخرب دود غلیظ ناشی از سوختن این کشتی بر مناطق اطراف در پایگاه «سن دیگو» است.
ناو آمریکایی همچنان در حال سوختن است+ تصاویر
فیلیپ سوبک، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت میزان زیاد آبی که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار گرفته سبب شده است این کشتی به یک سمت کج شود. به گفته او این حریق به تمامی قسمت‌های بیرونی کشتی آسیب زده است، اما در مورد میزان خسارت در بخش‌های درونی اظهارنظری نکرد. او درباره آینده کشتی و قابل استفاده بودن دوباره آن گفت در حال حاضر اولویت اصلی ما خاموش کردن این حریق است و درباره بازسازی آن باید بعدا تصمیم گیری شود.
ناو آمریکایی همچنان در حال سوختن است
اداره کنترل آلودگی هوای سن دیگو نیز به دلیل انباشت دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی که تا ۲۵ مایل آن طرف‌تر هم قابل احساس است به ساکنان آن منطقه هشدار داد.
رسانه‌های آمریکا صبح روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کردند ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در بندر «سن دیگو» ایالت کالیفرنیا دچار انفجار و آتش‌سوزی شده است. این ناو قابلیت حمل ۲۰ فروند جنگنده «اف_۳۵» را دارد.


کد مطلب: 230306

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/230306/ناو-آمریکایی-همچنان-حال-سوختن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com