تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
plusresetminus
حزب الله:شهرخودرو در شرایطی که لیگ را خوب آغاز کرده بود و با دو برد متوالی به سپاهان رسیده بود، با یک تغییر عجیب در کادر فنی روند پیروزی‌هایش قطع شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۰۱۸۱
شباهت عجیب ۲ مدعی/ تراکتور دیروز و شهرخودروی امروز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،لیگ برتر نوزدهم بر خلاف سال‌های گذشته برای شهرخودرویی‌ها پر از حاشیه و اتفاقات عجیب بود. از دیر آغاز شدن لیگ، سلب میزبانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تعطیلی به خاطر شیوع کرونا در دنیا که بگذریم، آنها برای نخستین بار در حالی که قرار بود با شروع به کار مالک جدید، آرام‌تر و بی‌حاشیه‌تر از همیشه قدم بردارند، به شکلی بی‌سابقه روی نیمکتشان تغییرات گسترده‌ای تا به امروز داشته‌اند.
مرزبان، مهاجری و گل‌محمدی، سه سرمربی تیم پدیده در پنج سال حضور این تیم در لیگ برتر بودند اما در فصل جاری، تنها در ۲۳ هفته، شهرخودرو سه سرمربی روی نیمکت خود دیده و دیگر خبری از ثبات نیست.
تکرار اشتباه تراکتور در مشهد
تغییرات در بدترین زمان ممکن در شهرخودرو رخ داد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد نوار پیروزی‌های این تیم را پاره کرد. تراکتور در لیگ هجدهم با دو جین ستاره به دنبال قهرمانی در لیگ برتر بود. آنها که با وجود مالک متمول‌ خود هیچ کم و کسری نداشتند، تا بازی با سپیدرود از شانس بالایی برای کسب قهرمانی برخوردار بودند.
تغییرات گسترده و مداوم در کادر فنی تراکتور از ابتدای فصل، در کنار حواشی عجیب و غریب بازی با سپیدرود و کش دادن حواشی توسط مالک آن باشگاه، در نهایت باعث شد تیمی که مدعی قهرمانی بود، دستش حتی از سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم دور بماند. تراکتور فصل قبل با توشاک شروع کرد، با تقوی ادامه داد و با لیکنز به انتهای راه رسید.
پرسپولیس فصل قبل با ۶۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تراکتور با ۵۲ امتیاز به مقامی بهتر از پنجمی دست نیافت. تراکتور در هفته ۲۵ در رشت با اشتباهات فروزان مغلوب سپیدرود ته جدولی شد و همین بازی، باعث شد حواشی زیادی تراکتور را درگیر کند. فارغ از اینکه چقدر آن شایعات واقعیت داشت، راه اشتباهی که زنوزی در آن برهه در پیش گرفت، تراکتور را زمین زد.
کار به جایی رسید که این تیم در پنج بازی بعدی خود در لیگ برتر رنگ برد را ندید. باخت به پیکان در خانه، باخت مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، تساوی خانگی مقابل پرسپولیس، تساوی خانگی مقابل پارس و تساوی در هفته آخر در اهواز مقابل فولاد، تنها ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را به سبد تراکتور واریز کرد. آنها اگر از آن ۱۲ امتیاز از دست‌رفته، ۹ امتیاز دیگر کسب کرده بودند، قهرمان ایران می‌شدند؛ اتفاقی که با سوء مدیریت زنوزی و مصاحبه‌های گاه و بیگاه او در خصوص فروزان و حواشی اطراف تراکتور محقق نشد.
شهرخودروی لیگ نوزدهم، شباهت‌های زیادی به تراکتور لیگ هجدهم دارد و به نظر می‌رسد دست به خودکشی زده است؛ اقدامی که احتمالا به قیمت از دست دادن سهمیه آسیایی باشد. گرچه شایعات در خصوص زنوزی هیچ وقت اثبات نشد و دست آخر مشخص نشد که واقعا زنوزی در کار سرمربیان خود دخالت می‌کند یا نه اما رفتارهای شنبه شب مالک شهرخودرو روی سکوهای ورزشگاه امام رضا (ع) در جریان بازی با سایپا، به نظر می‌رسد ثابت کرده که این جنس خبرها در مشهد فقط در حد شایعه نیستند.
شهرخودرو پس از قطع همکاری با گل‌محمدی، با مجتبی سرآسیایی کار خود را آغاز کرد و بد هم نتیجه نگرفت. این تیم به جز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، توانست در لیگ برتر هم تا پایان هفته بیست و سوم، شانه به شانه سپاهان دوم جدولی حرکت کند و اتفاقا بالاتر از تراکتور پرمهره نیز قرار بگیرد. شهرخودرو در زمستان ۹۸ برخلاف رقبایی که در حال تقویت خود بودند، بازیکنانی مثل سروش رفیعی، روح‌الله باقری و فرشاد محمدی‌مهر را هم از دست داد.
عکس‌هایی که از مالک این باشگاه روی سکوهای ورزشگاه امام رضا (ع) منتشر شد، شائبه اصرار مالک این باشگاه به دخالت در امور فنی را در اذهان متبادر می‌سازد. جالب‌تر اینکه شنیده می‌شود توصیه‌های فنی حمیداوی به کادر فنی پیش از آغاز بازی شروع شده و حتی تا تعویض‌ها هم ادامه یافته‌است!
حالا شهرخودرو در فاصله شش هفته تا پایان لیگ فرسایشی نوزدهم، ۲ امتیاز خانگی مقابل سایپا را در هفته‌ای از دست داده که رقبا همگی به تساوی دست یافتند. این تیم برای تکرار کسب سهمیه آسیایی، کار بسیار سختی در بازی‌های باقی‌مانده دارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین