تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
plusresetminus
حزب الله: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: غربی ها از توافق ایران و چین ناراضی هستند برای همین خط تولید شایعه علیه این همکاری راه انداخته اند.
۰
کد مطلب : ۲۳۰۰۲۱
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: غربی ها خط شایعه علیه همکاری ایران و چین را فعال کردند/ این توافق دستاوردهای بزرگی خواهد داشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز چیزی به نام توافق 25 ساله ایران و چین رسمی و قانونی وجود ندارد،گفت: آنچه تاکنون مطرح شده است یک پیشنویس است که بین دولت چین و ایران مطرح شده و همین پیش نویسها موجب نگرانی غرب گرایان، کشورهای غربی و شانتاژها و شایعه سازی آنها برای ناخرسند کردن مردم ایران از این توافق شده است.
وی با ابراز اینکه کشور چین به عنوان کشوری قدرتمند در حوزه اقتصادی و به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی دنیا آماده همکاری با ایران برای رفع نیازهای خود در تأمین انرژی مطمئن است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری با منابع فراوان انرژی و نفت، در پی اطمینان از بازار نفت و انرژی خود و البته سرمایه گذاری و روابط اقتصادی خوب با چین است که این آمادگی، موجب طرح پیشنهاد توافق 25 ساله شده است که قطعا دستاوردهای بزرگ اقتصادی برای 2 کشور خواهد داشت.

مقتدایی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و چین درباره همکاری های مشترک اقتصادی، افزود: ایران برای سرمایه گذاری در جاده ابریشم که مورد توجه دولت چین اعلام آمادگی و چین نیز از همکاری مستمر، درازمدت و اطمینان بخش اقتصادی با ایران استقبال کرده است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی و آمریکا برای اخلال در همکاری جامع راهبردی ایران و چین، گفت: مخالفت آمریکا و برخی کشورهای غربی با چنین توافقی که موجب افزایش اقتدار اقتصادی دو کشور خواهد شد، قابل پیش بینی بوده است، اما این اقدامات خللی بر اراده دو کشور برای توافق بلند مدت ایجاد نخواهد کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که توافق ایران و چین چه زمانی نهایی و قطعی خواهد شد، گفت: از آقای دکتر ظریف دعوت کردیم تا هفته آینده با حضور در کمیسیون امنیت ملی، درباره جزئیات این موضوع توضیح دهند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین