تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
plusresetminus
حزب الله:فهرست جلسات رسیدگی به شکایات در دادگاه عالی ورزش (CAS) در حالی منتشر شده که تا اواخر آبان نه نامی از فدراسیون جودو ایران آمده است و نه جلسه شکایت پرسپولیس از برانکو برگزار می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۸۹۷
لیست جلسات CAS منتشر شد/نه اسمی از جودو است نه پرسپولیس و برانکو!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ورزش ایران بخصوص فوتبال در سال‌های اخیر یکی از مشتریان جدی دادگاه عالی ورزش بوده است تا در آرایی که فیفا یا دیگر مجامع بین المللی علیه باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و یا ورزشکاران ایرانی صادر کرده اند، دادخواهی کند.
یکی از پر سر و صداترین پرونده‌های ایران در ماه‌های گذشته، شکایت پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود به CAS است. این باشگاه که در فیفا به پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار یورو به علاوه سود ۵ درصدی به برانکو و ۳۵۰ هزار یورو به دستیاران این مربی محکوم شده بود، برای وقت کُشی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.
به این ترتیب پرسپولیس که می‌داند در نهایت در این پرونده هم بازنده است، زمان بیشتری خواهد داشت تا پرداخت غرامت به برانکو و یا اتفاقاتی که ممکن است باعث محرومیت از نقل و انتقال یا کسر امتیاز این تیم شود را به تعویق اندازد.
بررسی لیست مدعوین به دادگاه عالی ورزش نشان می‌دهد حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) جلسه شکایت پرسپولیس از برانکو و فیفا برگزار نمی‌شود و خیال پرسپولیس می‌تواند تا چند ماه دیگر راحت باشد.
موضوع مهم دیگر مرتبط با دادگاه CAS، شکایت فدراسیون جودو ایران از فدراسیون جهانی در ارتباط با مباحث تعلیق جودو ایران است. طبق اعلام مسئولان کمیته ملی المپیک، قرار بود جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو ۲۰ فروردین ماه در لوزان سوئیس برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به درخواست طرفین پرونده به ۲۶ شهریورماه موکول شد.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک هم در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرد جلسه دادگاه CAS شهریورماه برگزار می‌شود و ایران به پیروزی در این پرونده امیدوار است: « دلایل اثبات حقانیت جودو ایران را شهریور در دادگاه ارائه می‌کنیم. مسیر دیپلماسی و حقوقی و حمایت از جودو را دنبال کردیم که نتایج آن را در شهریور خواهیم دید.»
این در حالی است که در لیست منتشر شده در سایت دادگاهCAS، روز ۲۶ شهریور (۱۶ سپتامبر) هیچ جلسه‌ای ثبت نشده است.
در واقع در تاریخ اعلام شده از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک، دادگاه CAS نشستی برای بررسی پرونده تعلیق جودو ایران ندارد و حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) هم قرار نیست این جلسه تشکیل شود (طبق لیست اعلام شده در سایت CAS).
به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این اعلام شده بود هیأتی متشکل از محمدرضا داورزنی، نصرالله سجادی، آرش میراسماعیلی و وکیل پرونده فدراسیون جودو ایران قرار است ۲۳ شهریور به منظور حضور در جلسه دادگاه عالی ورزش عازم لوزان سوئیس شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین