تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی، با اشاره به اینکه اطلاعات کمیسیون مستقل سازمان ملل درباره سوریه، قابل اطمینان و موثق نیستند، مواضع مسکو در قبال بحران لیبی و مناقشه در اوکراین را تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۸۹۶
لاوروف: اطلاعات سازمان ملل درباره سوریه موثق نیست/ درگیری‌ها در لیبی باید فوراً متوقف شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات روز چهارشنبه خود با وزرای امور خارجه سه کشور آفریقایی (مصر، آفریقای جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو) در قالب ارتباط تصویری، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کمیسیون مستقل سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در سوریه که از جنایات نیروهای دولتی این کشور در منطقه ادلب خبر داده، نمی تواند پاسخگوی موثق بودن اطلاعات منتشر شده باشد.
لاوروف گفت: «ما مصرانه خواستار آن هستیم که تمامی مسائل مربوط به سوریه یا هر درگیری دیگری، باید صرفً مطابق با واقعیات مشخص و بر اساس اطلاعات موثقی که ساختار مربوطه بتواند مسئولیت صحت آن را برعهده بگیرد، حل و فصل و بررسی شود. این در حالی است که کمیسیون مستقل سازمان ملل نمی تواند مسئولیت اظهارات خود را برعهده بگیرد و این مسئله بیش از یک بار ثابت شده است.»
وزیر خارجه روسیه یادآور شد که کمیسیون مذکور بر اساس یک تصمیم گیری غیرقابل اجماع ایجاد شده و وظیفه آن این است که "به دنبال سازش میان مقامات  دمشق و کسانی که متحدین دمشق خوانده می شوند" باشد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان این کمیسیون هرگز در ادلب حضور نداشتند، افزود: «این کمسیون به اصطلاح مستقل از اطلاعاتی که از شبکه‌های اجتماعی جمع آوری شده و با استناد به برخی منابع که به گفته آنها، به دلیل دغدغه‌های امنیتی می خواهند ناشناس باقی بمانند، استفاده می کند. اینها همان روشهایی است که در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی هم در حال حاضر از آنها استفاده می کشوند و این روزها همتایان غربی ما بر اساس چنین اطلاعاتی سعی داند قطعنامه‌ای را تصویب کنند که اساس گزارش درباره سوریه است و تهیه آن با نقض فاحش کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی صورت گرفته است.»
وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که برای حل و فصل اوضاع لیبی، لازم است درگیری‌ها و تلاش طرفین برای پیشرفت نیروهای خود به هر جهت، فوراً متوقف شود.
وی گفت: «متأسفانه، اظهارات همه کسانی که ما درباره اوضاع لیبی با آنها مذاکره می کنیم و آشکارا بر عدم وجود راه حل نظامی برای مناقشه لیبی تاکید دارند، در عمل تحقق نمی یابد و تنها راه چاره توقف فوری کلیه درگیری‌ها در این کشور است.»

سرگئی لاوروف همچنین یادآور شد که طرف اوکراینی طی نشست مشاورین سیاسی رهبران کشورهای عضو گروه چهارجانبه نرماندی (آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه) در برلین، بار دیگر از تأیید اجرای توافقات مینسک که اساس حل و فصل مناقشه در دونباس است، خودداری کرد.
وی افزود: «البته ما به ارتباطات خود در قالب نرماندی ادامه می دهیم، ولی قطعاً انتظار داریم که طرف آلمانی و فرانسوی به عنوان شرکای ما در این گروه، به مسئولیت خود در قبال موضع گیری مقامات کی‌یف بر اساس توافقات صورت گرفته در نشست سران پاریس و مطابق با توافقنامه مینسک، عمل کنند.»
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین