تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله:مسئول هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن هشدار داد که این کشور مجددا در آستانه خطر قحطی به دلیل کاهش بودجه قرار گرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۸۹۵
هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی مجدد در یمن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«لیز گراندی» مسئول هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن درباره خطر قحطی مجدد در یمن که شش سالی درگیر جنگ است، هشدار داد.
مسئول نامبرده سازمان ملل متحد گفت که یمن به دلیل کاهش بودجه سازمان ملل، مجددا در آستانه خطر قحطی قرار گرفته است.
گراندی افزود: برنامه‌های ارسال کمک‎های انسان دوستانه به یمن شامل مواد غذایی و بهداشتی به دلیل کاهش بودجه و اوضاع نابسامان اقتصادی، عملا به حالت تعلیق درآمده است.
وی تصریح کرد: برنامه‌های سازمان جهانی غذا به 13 میلیون یمنی کمک می‌کرد، اما این تعداد اکنون به 8.7 یمنی کاهش یافته است.
این در حالی است که سازمان جهانی غذا اواخر ژوئن گذشته گفته بود که بیش از 20 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می‎برند و در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند.
پیش از این، برنامه توسعه سازمان ملل (UNPD ) در گزارشی اعلام کرده بود که اگر جنگ علیه یمن تا سال 2022 ادامه یابد این کشور فقیرترین کشور جهان خواهد شد.
حمله ائتلاف متجاوز عربی به‌سرکردگی عربستان از سال 2015 در یمن تاکنون نه‌تنها موجب کشته شدن هزاران یمنی شده، بلکه به‌دلیل محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف، انواع بیماری‌ها گسترش یافته و اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر بدتر شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین