تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
حزب الله: محمدمهدی خاتمی با اشاره به لزوم حمایت وزارت ارشاد از اهالی تئاتر درباره اجرای مجدد نمایش «سه شنبه های لعنتی» در تالار سایه توضیحاتی ارائه داد.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۸۹۲
حمایت‌ها در حد وعده و وعید است/ فروپاشی یک خانواده محترم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدمهدی خاتمی نویسنده و کارگردان نمایش«سه‌شنبه‌های لعنتی» درباره اجرای دوباره این اثر نمایشی  گفت: «سه شنبه های لعنتی» ۲۷ بهمن تا دوم اسفند ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه بود اما پس از آن به دلیل بحران کرونا و تعطیلی فعالیت های تئاتری متوقف شد. از همان زمان پیگیر اجرای نمایش بودم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است کار از اول مرداد ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرای خود را از سر بگیرد.
وی درباره تغییراتی که در اجرای مجدد نمایش به وجود آمده است، توضیح داد: متاسفانه از همان دوم اسفند ماه که کار تعطیل شد به دلیل بحران کرونا دیگر هیچکدام از اعضای گروه با یکدیگر دیداری نداشتند چون شرایط به شکلی است که امکان دور هم جمع شدن عوامل و گروه وجود ندارد به همین دلیل نتوانستیم تمرین داشته باشیم اما قرار است چند روز قبل از اجرا و بعد از تحویل گرفتن سالن از گروه قبلی در تالار سایه تمرین کنیم و بعد از اجرای ژنرال به صحنه برویم.
خاتمی درباره داستان نمایش بیان کرد: این نمایش در فضایی کاملا رئالیستی ۶ سه‌شنبه از زندگی یک خانواده محترم ایرانی را به تصویر می‌کشد. این خانواده در طول یک مقطع زمانی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این مسایل به دلیل بنیان‌های بیمار اقتصادی که در جامعه وجود دارد، شکل می‌گیرد و باعث بروز فاجعه و از هم پاشیدن خانواده‌ می‌شود. خانواده‌های ایرانی با این مشکلات به خوبی آشنا هستند و هر کدام کم و بیش با آنها برخورد داشته‌اند از همین رو این نمایش می‌تواند ارتباط مناسبی با تماشاگران برقرار کند. اتفاقاتی که در این نمایش روایت می‌شود رخدادهایی واقعی مربوط به سال ۹۶ هستند که در نمایش نیز روی این مقطع زمانی تاکید زیادی می‌شود.
این کارگردان تئاتر در پایان درباره مشکلاتی که بحران کرونا برای جامعه تئاتری به وجود آورده است، گفت: جماعت گسترده ای در کشور و به خصوص پایتخت از طریق تئاتر امرار معاش و ارتزاق می کنند که شامل افراد گوناگونی با حرفه های متفاوت هستند اما در طول ۴ ماه گذشته همه آنها خانه نشین شده و به لحاظ اقتصادی شرایط سختی را تجربه می کنند از همین رو نیاز است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندانی که از راه تئاتر زندگی می کنند، حمایت کند. در این میان تماشاخانه های خصوصی نیز بسیار متضرر شده اند و از طرف دیگر نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که این روزها مخاطبان به دیدن آثار نمایشی بنشینند و مطمئنا استقبال مثل گذشته نخواهد بود. در حال حاضر هم ترافیک اجراهایی که از اسفند تا خرداد در نوبت نمایش بودند زیاد است بنابراین این وظیفه وزارت ارشاد است که از هنرمندان حمایت کند نه اینکه فقط وعده و وعید بدهد و در حد حرف بخواهد آنها را حمایت کند.
در این نمایش محسن افشار، مانلی حسین‌پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، اتابک نادری، نسرین نکیسا به عنوان بازیگر حضور دارند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین