کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرافی‌های آزاد موفق به خرید ارز از بانک‌ها شدند؟/ صرافی‌ها: یک دلار هم نگرفتیم؛ بانک‌ها: بخشنامه ابلاغ نشده

تسنیم , 14 تير 1399 ساعت 15:46

حزب الله:درحالی بانک مرکزی در روزهای اخیر از مجازشدن ارائه خدمات ارزی به صرافی‌های آزاد توسط بانک‌ها خبر داد که صرافی‌ها می‌گویند این دستور بانک مرکزی عملیاتی نشده و بانک‌ها هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که چهارم تیرماه منتشر کرده است از مجاز شدن خرید منابع ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی از طریق بانک‌های عامل خبر داده بود.
اما با گذشت یک هفته از این اطلاعیه، صرافی‌ها نتوانسته‌اند نسبت به خرید ارز از بانک‌ها اقدام کنند و علت آن هم بی‌اطلاعی بانک‌ها از این سیاست جدید بانک مرکزی است.
بیشتر بخوانید
بخشنامه جدید ارزی بانک مرکزی/ صرافی‌ها مجاز به خرید ارز از بانک‌ها شدند
بانک مرکزی درحالی با ارائه خدمات ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی موافقت کرده است و صرافان نیز از این تصمیم استقبال کرده آن را در راستای کاهش نوسانات ارزی دانستند که این موضوع همچنان عملیاتی نشده است و بانک‌ها از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
پیش از موافقت بانک مرکزی با فعالیت ارزی صرافی‌های غیربانکی تنها صرافی‌های بانکی امکان فعالیت در این زمینه را داشتند؛ اما حال با وجود موافقت بانک مرکزی همچنان روند فعالیت به‌صورت قبل است و هنوز صرافی‌های غیربانکی نتوانستند از این خدمات بهره‌مند شوند.
صرافی‌های غیربانکی می‌گویند که هنوز هیچ فعالیت عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است، ضمن اینکه بانک‌ها نیز از عدم دریافت بخشنامه در این خصوص می‌گویند.


کد مطلب: 229429

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/229429/صرافی-های-آزاد-موفق-خرید-ارز-بانک-ها-شدند-صرافی-ها-یک-دلار-هم-نگرفتیم-بخشنامه-ابلاغ-نشده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com