تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله:«متأسفانه جوانان و کودکان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند. ثابت شده است که اگر ۲نفر کنار یکدیگر باشند و ماسک نزنند و یکی از آنها مبتلا به کووید-۱۹باشد، با یک سرفه یا عطسه میلیون‌ها ویروس در هوا پخش می‌شود و فرد مقابل نیز به‌احتمال ۹۵ درصد مبتلا می‌شود. این در حالی است که اگر ماسک بزنند، احتمال ابتلای طرف مقابل به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.»
۰
کد مطلب : ۲۲۹۴۰۹
جوانان ماسک نمی‌زنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «همزمان با موج اول کرونا سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای به‌عنوان اصلی‌ترین گروه در معرض آسیب اعلام شدند. حالا به‌ نظر می‌رسد تأکید زیاد رسانه‌ها و متخصصان برای توجه بیشتر سالمندان به کرونا موجب شده که احتمال ابتلا به این بیماری نزد جوانان کمتر مورد توجه قرار بگیرد. همان طور که درباره کودکان هم همین‌گونه شد و این برداشت نادرست که کرونا کودکان را مبتلا نمی‌کند، موجب شد مراقبت از کودکان به‌درستی انجام نشود و در نتیجه در موج جدید کرونا تعداد زیادی از افراد مبتلا هم جوان هستند و هم کودک.
آن طور که محرز به همشهری می‌گوید، اگرچه کرونا ویروسی است که قابل پیش‌بینی نیست و رفتارهایش را تغییر می‌دهد اما مسئله دیگر این است که متأسفانه جوانان و کودکان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند. ثابت شده است که اگر ۲نفر کنار یکدیگر باشند و ماسک نزنند و یکی از آنها مبتلا به کووید-۱۹باشد، با یک سرفه یا عطسه میلیون‌ها ویروس در هوا پخش می‌شود و فرد مقابل نیز به‌احتمال ۹۵ درصد مبتلا می‌شود. این در حالی است که اگر ماسک بزنند، احتمال ابتلای طرف مقابل به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.
به گفته محرز اشاعه کرونا یا کنترل آن در دست مردم است: «باید توجه کرد تا زمانی که ویروس در حلق و بینی فرد مبتلا وجود داشته باشد، او می‌تواند ناقل باشد و اگر در تماس با دیگران باشد، آنها را مبتلا خواهد کرد. گفته می‌شود که کرونا معمولا بین ۲ تا ۳ هفته در بینی و حلق می‌ماند.»
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین