تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله:مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شرایط کنونی و به دلیل آنکه تقریبا نیمی از افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند، بهتر است فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر رعایت شود
۰
کد مطلب : ۲۲۹۳۹۴
در شرایط کنونی فاصله‌گذاری فیزیکی حداقل ۲ متر باید رعایت شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر "نوذر نخعی" در حصوص اینکه "ماسک پزشکی" در چه مواردی باید استفاده شوند؟ گفت: ماسک پزشکی که به ماسک جراحی نیز معروف هستند باید توسط پرسنل سلامت استفاده شوند و همچنین افرادی که علایم به کرونا دارند یا افرادی که از بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا مراقبت می‌کنند، باید استفاده شوند.
وی افزود: در مناطقی که بیماری کرونا در سطح جامعه منتشر شده و رعایت فاصله فیزیکی حداقل یک متری امکان پذیر نباشد و همچنین توسط افراد بالای ۶۰ سال و کسانی‌که بیماری زمینه‌ای دارند، نیز باید ماسک های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.
این استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با اینکه "ماسک پارچه‌ای" در چه مواردی باید استفاده شود؟ اظهار کرد: ماسک پارچه‌ای که به ماسک غیرپزشکی نیز مشهور هستند باید توسط افرادی که علایم بیماری کووید ۱۹ را ندارند و در شرایطی که بیماری در سطح جامعه پخش شده باشد و فاصله‌گذاری فیزیکی حداقل یک متری امکان پذیر نباشد می توان از این نوع ماسک ها استفاده کرد که استفاده از این نوع ماسک ها شامل حال کسانی می‌تواند بشود که در تماس نزدیک با دیگران مانند کارکنانی که با مردم جامعه سر و کار دارند، صندوق‌داران و ارایه کنندگان خدمات به مردم مثل کارکنان رستوران‌ها، هستند.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که ماسک مانند یک مانع است ادامه داد: ماسک‌های پارچه‌ای همچنین باید در مکان‌های عمومی شلوغ از قبیل وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، قطار، مترو، اتوبوس و ... مورد استفاده قرار بگیرند ضمن آنکه در محل کار و ادارات، فروشگاه‌های سطح شهر و سایر امکان و محیط‌های شلوغ نیز می توان از این نوع ماسک ها استفاده کرد
وی در پاسخ به این سوال که چگونه از ماسک پارچه‌ای استفاده کنیم؟ عنوان کرد: انواع متفاوتی از ماسک‌های پارچه‌ای وجود دارد که ممکن است دست‌ساز یا بتوان آنها را از فروشگاه تهیه کرد اما به‌صورت ایده‌آل ماسک پارچه‌ای باید از سه لایه تشکیل شده باشد، که لایه بیرونی آن باید ضد آب ، لایه درون باید جاذب آب و لایه میانی به عنوان یک فیلتر عمل کند.
آیا با کمبود تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی روبرو خواهیم شد؟
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رفتار اپیدمی کووید ۱۹ اظهار کرد: پیش بینی می شود روند ابتلا به کرونا در استان کرمان یک مدتی روند افزایشی پیدا کرده و سپس ثابت و در نهایت سیر نزولی به خود خواهد گرفت.
نخعی با تاکید برآنکه رفتار ویروس در هر استانی متفاوت است، بیان کرد: رفتار ویروس در هر استان با استان دیگر و هر شهرستانی با شهرستان دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع رفتارهای مردم آن منطقه، متفاوت خواهد لذا یک نسخه واحد برای همه نمی‌توان پیچید و پیش‌بینی کرد.
این استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل عمده فوت افراد مبتلا به کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: معمولا علت فوت‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، مشکلات تنفسی است و سکته مغزی برای افراد مبتلا به ویروس کرونا خیلی کم پیش می‌آید.
وی در خصوص ابتلای کودکان به کووید ۱۹ نیز به ایسنا گفت: همه افراد و گروه های سنی در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند اما علائم کووید ۱۹ در کودکان بیشتر علائم تنفسی یا علائم گوارشی (دل پیچه، دل درد، اسهال یا حالت تهوع) است.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه الگوی نحوه رفتار این ویروس در هر استان و شهرستان متفاوت از جاهای دیگر است بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کنیم که آیا با کمبود تخت بیمارستانی در سطح استان کرمان روبرو خواهیم شد یا خیر ولی اگر الگوی رفتاری این ویروس در استان کرمان همانند استان هرمزگان باشد در برخی از شهرهای استان امکان دارد با کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مواجه شویم.
نخعی تاکید کرد: در شرایط کنونی و به دلیل آنکه تقریبا نیمی از افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند، بهتر است فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر رعایت شود و همچنین حتی‌المقدور از اسپیلت و کولرهای گازی استفاده نشود و در صورت ضرورت استفاده از سیستم های سرمایشی با باز گذاشتن درب و پنجره‌ها، تهویه هوا را فراهم کرده و اجازه دهند هوای تازه وارد ساختمان شود که در ادارات و ارگان‌هایی که ارباب رجوع زیاد دارند، باز گذاشتن درب و پنجره‌ها امری الزامی است همچنین به افرادی که با خودرو جابجا می‌شوند، توصیه می کنیم شیشه‌های خودرو خود را پایین بیاورند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین