تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله:مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز: شورای اسلامی دوره پنجم کرج در بین سایر کلانشهر ها نگاه ویژه ای به گردشگری دارد.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۲۵۱
شورای شهر کرج نگاه ویژه ای به گردشگری دارد/ کاروانسرای شاه عباسی موزه اقوام شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فریدون محمدی در دویست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: از آنجا که استان البرز از ظرفیت های بزرگی در زمینه تولید محصولات صنایع دستی برخوردار است، بر این اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش اتخاذ شده و این صنعت به بازوی اقتصادی البرز و کشور تبدیل می شود.
این مسئول با بیان اینکه استان البرز به خاطر وجود اقوام ایرانی از تنوع صنایع دستی برخوردار است و هنرمندان فاخر و شاخصی در البرز وجود دارد که در دنیا بی نظیر هستند، افزود: مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی استان البرز فروش محصولات تولیدی است که در البرز برنامه های خوبی برای تحول در این بخش در دست اقدام داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک مرکز فروش دایمی محصولات فرهنگی و صنایع دستی در متراژی در حدود ۶۰۰ مترمربع برای جهش اقتصادی و درآمدی و فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی در این استان فراهم می شود.
محمدی یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری با شهرداری در خصوص استفاده از فرهنگسراهای شهر برای ایجاد و برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی، راه اندازی غرفه های فروش صنایع دستی را دارد. وی با بیان اینکه مقوله صنایع دستی در ۲ بخش تولید و فروش محصولات حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: امروزه تقویت این بخش می تواند تحولی شگرف در درآمد استانی و ملی  ایجاد کند.
وی با بیان اینکه گردشگری استان البرز آن رشدی که باید داشته باشد را نداشته و ظرفیت آن در استان وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری و منابع و جاذبه های طبیعی زیبایی که در استان وجود دارد، برنامه هایی در دست اقدام است که اجرای آن نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است، شهرستان کرج ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و تنها مسیر مواصلاتی نباشد
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین