تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
plusresetminus
حزب الله:محمد حاتمی قصد دارد نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» را با بازی گلاب آدینه روی صحنه ببرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۱۰۹
گلاب آدینه با «جنت مکان، خلد آشیان» روی صحنه می‌رود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این هنرمند تئاتر از تصمیمش برای اجرای دو اثر نمایشی خبر داد و تاکید کرد: نمی‌توان زندگی را متوقف کرد و بیکار نشست چون فعلا شرایط همین است.
حاتمی درباره نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» توضیح داد: این نمایش اثری اجتماعی و کمدی است که متن آن را خودم نوشته‌ام و خانم گلاب آدینه در آن بازی خواهند داشت.
او ترجیح داد ارایه جزییات بیشتر درباره این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند ولی از قصدش برای اجرای نمایشی دیگر هم خبر داد و گفت: نمایشنامه «ادریسی‌ها، برج خاموشان» را سال‌ها پیش نوشته بودم که فرصتی برای اجرایش دست نداد ولی تصمیم دارم امسال این نمایش را هم اجرا کنم.
حاتمی توضیح داد که این نمایشنامه برداشتی آزاد از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» است که ارتباطی به رمان «خانه اردیسی‌ها»ی غزاله علیزاده ندارد.
او اضافه کرد: تصمیم این است که این نمایش را هم در قالب تئاتر، روی صحنه ببرم و هم از آن یک فیلم بسازم که البته تله تئاتر نخواهد بود بلکه دکوپاژ سینمایی خواهیم داشت و فیلمبرداری‌مان کاملا حرفه‌ای است. البته این فیلم را برای پخش خانگی می‌سازیم.
این کارگردان و بازیگر تئاتر با انتقاد از کیفیت ضبط برخی از تئاترها افزود: بیشتر تئاترهای ما به شکلی آماتور ضبط شده و چیزی بی‌هویت و بلاتکلیف است نه تله تئاتر است و نه تئاتر چراکه هر یک از این مدیوم‌ها، مختصات خود را دارند ولی تئاترهای ضبط شده ما شیر بی یال و دم و اشکمی هستند که ما به بازار ارایه می‌کنیم و توقع هم داریم مردم چنین محصولاتی را بخرند. خب با این کیفیت نمی‌شود!
حاتمی در پایان درباره کار هنری در دوران کرونایی گفت: در مدت قرنطینه که همه خانه‌نشین بودیم و مشغول امور شخصی ولی این وضعیت ادامه دارد و نمی‌توان زندگی را تعطیل کرد. باید کار کرد ولی با شرایط درست. بنابراین من هم صحبت‌هایم را برای شروع کار انجام داده‌ام و متناسب با شرایط فعلی، کارهایم را پیش می‌برم که هم سلامت گروه حفظ شود و هم تماشاگر، چون شرایط همین است و برای همه هم همین است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین