کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکایی‌ها اعتمادی به حرف‌های ترامپ درباره کرونا ندارند

ایسنا , 10 تير 1399 ساعت 15:01

حزب الله:نتایج یک نظرسنجی جدید که از سوی موسسه Pew انجام شد، نشان داد اکثر آمریکایی‌ها به اطلاع‌رسانی نهاد موسوم به "مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها" (CDC) درباره شیوع کروناویروس بیشترین و به سخنان دونالد ترامپ در مورد آن کمترین اعتماد را دارند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اکثر پاسخگویان این همه‌پرسی معادل ۶۴ درصد گفتند، نهاد  CDC و دیگر سازمانهای مسئول سلامت عمومی معمولا در اکثر مواقع حقایقی درست را پیرامون بیماری کووید-۱۹ اعلام می کنند. تنها ۳۰ درصد همین نظر را درباره ترامپ و دولتش داشتند.
۵۳ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی عنوان کردند فرماندار ایالت آنها و یا دولت محلی این ایالت حقایقی درست را درباره کروناویروس اعلام می کنند.
در نظرسنجی مذکور در عین حال مشخص شد که ۵۰ درصد آمریکایی ها همین نظر را درباره "رسانه‌های خبری محلی" دارند و ۴۴ درصد نیز این صحبت را درباره "رسانه‌های خبری به طور کلی" گفتند.
در این نظرسنجی شکافی دو حزبی در مورد این مساله به ویژه در زمینه اعتماد به ترامپ نمایان شد. شکافی ۴۵ درصدی میان دموکراتها و جمهوریخواهان بر سر اعتماد به رئیس جمهور آمریکا در زمینه اطلاع‌رسانی درباره کرونا وجود داشت. ۵۴ درصد جمهوریخواهان گفتند که ترامپ حقایق درست را درباره کرونا بیان می‌کند در حالی که ۹ درصد از دموکراتها این اعتقاد را درباره ترامپ داشتند.
این اختلاف نظر در قبال مقامهای دیگر کمتر بود. ۷۶ درصد دموکراتها گفتند نهاد  CDC و دیگر سازمانهای مسئول سلامت عمومی حقایقی درست را بیان می کنند در حالی که ۵۱ درصد جمهوریخواهان چنین عقیده‌ای را داشتند.
در عین حال در مورد فرمانداران ایالات و دولتهای این ایالات نیز ۶۲ درصد دموکراتها گفتند که آنها حقایقی درست را درباره کرونا مطرح می کنند در حالی که ۴۵ درصد جمهوریخواهان این نظر را داشتند.
با این حال جمهوریخواهان با درصد کمتری به سازمانهای رسانه‌ای اعتماد داشتند. تنها ۳۸ درصد جمهوریخواهان گفتند که رسانه‌های خبری محلی حقایق درست درباره کرونا منتشر می‌کنند و ۲۵ درصد جمهوریخواهان این نظر را درباره "رسانه‌های خبری به طور کلی" داشتند اما ۶۲ درصد دموکراتها به رسانه‌های خبری محلی در زمینه اطلاع رسانی درباره کرونا اعتماد داشته و ۶۰ درصد از آنها این اعتماد را به "رسانه های خبری به طور کلی" داشتند.


کد مطلب: 229108

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/229108/آمریکایی-ها-اعتمادی-حرف-های-ترامپ-درباره-کرونا-ندارند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com