کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراخوان ثبت‌نام سرویس مدارس در سامانه "سپند" /مهلت ثبت‌نام تا 25 تیر

ایسنا , 10 تير 1399 ساعت 14:10

حزب الله:مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: شرکت‌های حمل و نقل سرویس مدارس تا ۲۵ تیرماه فرصت دارند تا برای سال تحصیلی آینده در سامانه "سپند" ثبت نام نمایند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مرتضی ضامنی درباره تقویم زمانی آغاز نام‌نویسی فعالین حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در سامانه ملی پایش ناوگان دانش آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹  گفت: به استناد مفاد دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر اساس قانون تکلیف دارند نسبت به ثبت نام و ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در سرویس مدارس در بازه زمانی تعریف شده در هر سال تحصیلی اقدام کنند.
وی افزود: برهمین اساس دستگاه‌های مختلفی ازجمله شهرداری‌ها، آموزش‌ و پرورش‌ و پلیس هر کدام در حوزه حمل و نقل دانش آموزی وظایف خاص خود را دارند که به فراخور مکلف به انجام آن هستند.
ضامنی افزود: شهرداری‌ها وظیفه دارند شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی را که پیش از این درخواست خود را در سامانه "سپند" ثبت کرده‌اند، شناسایی و پس از بررسی مدارک و مستندات و تطبیق آن با آیین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه، برای شرکت‌های منتخب، مجوز فعالیت صادر کنند و بدین ترتیب ناوگان مورد نیاز مدارس را از طریق این شرکت‌ها تأمین کنند. 
 
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان کرد: فهرست شرکت‌هایی که موفق به دریافت پروانه فعالیت می‌شوند از طریق سامانه در درگاه اختصاصی آموزش و پرورش مشاهده شده و مدارس نیز به استناد مفاد دستور العمل یاد شده موظف هستند برای جابه جایی دانش آموزان صرفا از طریق ناوگان در اختیار شرکت‌های دارای مجوز ، اقدام کنند.
ضامنی تأکید کرد: عقد قرارداد مدارس با شرکت‌ها یا رانندگان غیرمجاز به منزله تخلف محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: با استفاده از سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، صرفا ناوگان و رانندگانی در اختیار آموزش‌ و پرورش‌ قرار داده خواهد شد که کلیه استاندارد های تعریف شده در دستور العمل را دارا هستند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار کرد: کلیه شرکت‌های حمل و نقل درون شهری که تمایل به فعالیت در این حوزه را دارند تا تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند در سامانه سپند به نشانی: www.irtusepand.ir ثبت نام نمایند.
ضامنی افزود: مجموعه اقدامات و تکالیف قانونی حوزه حمل و نقل دانش آموزی که به عهده شهرداری‌ها و آموزش و پرورش است، بر بستر سامانه "سپند" طراحی شده و عملکرد عوامل اجرایی طرح از این طریق همواره قابل پایش و رصد می‌باشد، به گونه‌ای که در هر مرحله امکان پیگیری و نظارت بر کلیه فعالیت‌های حمل‌ونقل دانش آموزی برای کاربران و عوامل مرتبط با طرح فراهم شده است.
این مسئول گفت:  فراخوان ثبت نام رانندگان در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی متعاقباً اعلام خواهد شد.
ضامنی در پایان متذکر شد: سهمیه سوخت یارانه‌ای صرفاً به ناوگانی اختصاص خواهد یافت که در سامانه سپند نام نویسی کرده و توسط شهرداری شهر مربوطه تائید شده باشند.


کد مطلب: 229102

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/229102/فراخوان-ثبت-نام-سرویس-مدارس-سامانه-سپند-مهلت-25-تیر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com