کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«درد و افتخار» پدرو آلمادوار جوایز پلاتینو را درو کرد

مهر , 10 تير 1399 ساعت 13:14

«درد و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار در جوایز پلاتینو ۲۰۲۰ خوش درخشید و جوایز متعددی را از آن خود کرد.


 «درد و افتخار» هفتمین دوره جوایز پلاتینو را درو کرد و هم جایزه بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی را برد و هم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را برای آلمادوار از آن خود کرد.
این فیلم البته ۳ جایزه دیگر هم به خانه برد که شامل بهترین موسیقی فیلم برای آلبرتو ایگلسیاس، بهترین تدوین برای ترزا فانت و بهترین بازیگر مرد برای آنتونیو باندراس بود. باندراس با ایفای این نقش که در حقیقت نقش خود آلمادوار در این فیلم اتوبیوگرافیکی بود، نامزدی اسکار را هم کسب کرده بود.
انریکه سرزو رییس این جوایز از شیوع کرونا به عنوان یک کابوس یاد و ابراز تاسف کرد که نمی‌توان این مراسم را به صورت فیزیکی برگزار کرد.
این سال یک سال مهم برای تولیدات اسپانیا بود و این کشور با بیشترین جوایز در زمینه فیلم و تلویزیون این مراسم را ترک کرد. سریال اسپانیایی نتفلیکس با عنوان «پول دزدی» نیز در بخش سریال جایزه بهترین بازیگر را برای آلوارو مورته برد و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به آلبا فلورس رسید. این سریال به عنوان بهترین سریال ایبرو –آمریکایی نیز انتخاب شد.
جایزه بهترین فیلم انیمیشن نیز به «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» رسید که از اسپانیا و برنده جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره فیلم انیمیشن ۲۰۱۸ بود.
جایزه بهترین فیلم مستند هم به «حاشیه دموکراسی» ساخته پترا کاستاس از برزیل محصولی از نتفلیکس رسید.
جوایز پلاتینو که برای انتخاب بهترین فیلم‌های ایبرو-آمریکایی اهدا می‌شود، اولین دوره‌اش را ۵ آوریل ۲۰۱۴ در پاناما برگزار کرد. این جوایز از سوی ۲۳ کشور اسپانیایی‌زبان برای تجلیل از سینمای این بخش از جهان اهدا می شود.


کد مطلب: 229092

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/229092/درد-افتخار-پدرو-آلمادوار-جوایز-پلاتینو-درو

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com