تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
plusresetminus
حزب الله: در کنار هیاهوی زندگی شهری، مدیریت شهری کرج، در پارک ملی ایران کوچک شرایطی فراهم کرده تا احیاگر برخی سنت ها و آیین ها فراموشی شده باشد و پیام سبک زندگی بکر و دل‌انگیز اقوام مختلف ایران را به شهروندان برساند.
۰
کد مطلب : ۲۲۷۲۱۱
تبادل فرهنگی اقوام ایرانی در پارک ملی ایرانِ کوچک شکل می گیرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پور گفت: ساخت نخستین پارک ملی  در استان البرز در  مساحتی حدود ۷ هکتار از خرداد ماه سال  ۹۷ در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری آغاز شده و شهریور ماه امسال فاز اول آن به بهره برداری خواهید رسید.
این مسئول با بیان اینکه دوازده گروه هنری و متخصصِ حرفه ای طراحی و اجرای اقامتگاه و زیست بوم اقوام ایرانی را به صورت همزمان در این پارک اجرا می کنند، افزود: پارک ایران کوچک به عنوان مرکز مبادله فرهنگی می تواند در جریان سازی رویدادهای هنری و تبادل تاریخچه فرهنگ اقوام لُر،کرد،ترک، بلوچ ،گیلان ، مازندران و ... تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی با اشاره به احداث سکونتگاه های اقوام ایرانی در این پارک ادامه داد: ساخت ابنیه چون سیاه چادر ایل لُر و بختیاری، خانه آغاج اوی ترکمن ها، مُضیف خوزستان و کپر آذر بایجان، بخشی از بافت ابیانه و آب انبار یزد، ارگ بم، بازار سعدالسلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، و ساباط مناطق مرکزی در این پارک در حال انجام است.
بضاعتی پور همچنین با اشاره به ساخت ماکت از نقش جهان اصفهان، اورامان کردستان و روستای کندوان آذربایجان  بیان داشت: شهر کرج با اسکان اقوام گوناگون در خود باعث ایجاد شرایط خاصی از نظر تنوع فرهنگی شده و احداث این پارک علاوه بر افزایش آگاهی شهروندان نسبت به شیوه زندگی سایر همشهریان خود می تواند موجب رشد هویت مشترک شود.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با اشاره به ضرورت شناخت شهروندان از پیشینه فرهنگی و هویتی اقوام گفت: در کنار هیاهوی زندگی شهری، مدیریت شهری کرج در پارک ملی ایران کوچک شرایطی فراهم کرده تا احیاگر برخی سنت ها و آیین ها فراموشی شده باشد و پیام سبک زندگی بکر و دل‌انگیز اقوام مختلف ایران را به شهروندان برسا ند و در آینده با نمایش آیین‌ها و آداب و رسوم زیبای خود، مینیاتوری از لطافت و شکوه سبک زندگی اصیل ایرانی را به نمایش بگذارند
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین