تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
plusresetminus
جاش ترانک کارگردان آمریکایی از فشار استودیوی تولید کننده فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۱۵ برای استفاده نکردن از بازیگر سیاه‌پوست پرده برداشت.
۰
کد مطلب : ۲۲۷۲۰۵
کارگردان آمریکایی افشا کرد/شرمنده‌ام از بازیگر سیاه استفاده نکردم
 جاش ترانک کارگردان فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۱۵ گفت قصد داشت در فیلمش از یک بازیگر سیاه‌پوست زن برای ایفای نقش سو استورم بهره بگیرد اما استودیو برنامه وی را وتو کرد.
این کارگردان اخیراً در مصاحبه‌ای آنلاین در مورد بازیگران این فیلم که حماسه‌ای از ابرقهرمانان است، صحبت کرد و گفت برنامه خاصی برای گروه بازیگرانش داشت اما استودیو مانع او شد.
وی گفت: بحث و جدل مناقشه‌آمیزی داشتیم که در پشت صحنه اتفاق افتاد. من بیشتر دوست داشتم شخصیت سو استورم سیاه‌پوست باشد، شخصیت جانی استورم و فرانکلین استورم هم همین‌طور اما وقتی با استودیو قرارداد داری آنهم در یک فیلم عظیم مانند این، همه می‌خواهند ذهنی باز داشته باشند و به سراغ بازیگران بزرگ بروند. ذهنی باز داشتن هم شامل حال داشتن بازیگر سیاه‌پوستی برای شخصیت سو استورم نمی‌شود.
این کارگردان گفت با فشار زیادی روبه رو شد تا برای این نقش یک زن سفیدپوست را به کار بگیرد.
در این فیلم کیت مارا در نقش سو استورم بازی کرد و مایکل بی جوردن در نقش جانی استورم ظاهر شد. مایلس تلر نیز در نقش رید ریچاردز و جیمی بل هم در نقش بیل گریم بازی کردند.
فیلم «چهار شگفت‌انگیز» پیش از آنکه کمپانی فاکس به دیزنی فروخته شود، از سوی این استودیو اکران شد.
ترانک اکنون معتقد است باید در اعتراض به این فشار از پروژه بیرون می‌رفت.
وی گفت: وقتی به گذشته نگاه می کنم، می‌بینم وقتی به من فشار آوردند باید خیلی راحت راهم را می‌کشیدم و می‌رفتم. از این بابت احساس شرمندگی می‌کنم که بر اصولم نایستادم.
جاش ترانک افزود: اینها ارزش‌هایی نیستند که در زندگی به آن وفادار باشم، من همواره درباره ایستادن روی اعتقاداتم صحبت می‌کنم، حتی اگر به معنی نابود کردن مسیر حرفه‌ایم باشد. احساس بدی دارم که در این مورد درست نایستادم. احساس می‌کنم در این زمینه شکست خوردم.
این فیلم از مجموعه فیلم‌های «چهار شگفت انگیز» با نظر مثبت منتقدان هم روبه رو نشد و یکی از کم اقبال‌ترین فیلم‌های مارول را رقم زد.
ترانک ۳۶ ساله کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است و از سال ۲۰۰۷ مشغول فعالیت بوده‌است. وی «فونزو» را امسال ساخت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین