تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
plusresetminus
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با هیات مدیره خانه معدن؛

رعایت اهلیت در واگذاری پهنه‌های معدنی/ طراحی سامانه صدور مجوزهای معدنی به منظور ارتقای شفافیت

حزب الله: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رعایت اهلیت در واگذاری پهنه‌های معدنی را یکی از دستورکارهای جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: سامانه صدور مجوزهای معدنی به منظور ارتقای شفافیت در بخش معدن و صنایع معدنی، در حال طراحی است.
۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۰۵
رعایت اهلیت در واگذاری پهنه‌های معدنی/ طراحی سامانه صدور مجوزهای معدنی به منظور ارتقای شفافیت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسین مدرس خیابانی در نشستی با اعضای هیات مدیره خانه معدن، با تشریح سیاست‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید گفت: اگر قرار است به اقتصاد ایران، برچسب اقتصاد تک‌محصولی زده شود، بهتر است که این برچسب به نام معدن و صنایع معدنی باشد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن با اشاره به بهره‌برداری از 200 طرح صنعتی و معدنی تا شهریور 1400 گفت: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی قرار داشته و تا پایان سال جهش تولید، بخش عمده‌ای از آنها راه‌اندازی می‌شوند.
مدرس خیابانی افزود: از سال 98 که اقتصاد ایران به نوعی از درآمدهای نفتی جدا شده، درآمدهای ارزی معدن و صنایع معدنی کمک زیادی به تامین نیازهای ارزی کشور نموده و در حال حاضر، علیرغم شرایط سخت تحریمی، طرح‌های توسعه‌ای عظیمی در این بخش در حال راه‌اندازی است.
وی با تاکید بر اینکه فعال‌سازی معادن کوچک و غیرفعال یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: بر این اساس نسبت تعداد معادن غیرفعال به کل معادن به تفکیک هر استان اعلام شده و در اختیار استانداران قرار می‌گیرد.
مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم معدنی کشور گفت: هدفگذاری صادرات محصولات معدنی در سال جاری معادل 10.5 میلیارد دلار خواهد بود و البته سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت، حرکت به سمت حلقه‌های با ارزش افزوده بالاتر و تقویت صادرات در کل زنجیره فولاد است.
وی با بیان اینکه صادرات در سال جهش تولید، زیر چتر حمایتی همه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، تصریح کرد: پایش مجوزهای مرتبط با معادن در دستور کار قرار گرفته و یکی از سیاست‌های اصلی در این رابطه آن است که پهنه‌های اکتشافی را آزاد کرده و به دست افراد صاحب اهلیت بسپاریم.
به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، تامین تجهیزات مورد نیاز بخش معدن در دستور کار جدی قرار دارد، اظهار داشت: در حوزه معدن، برای افراد دارای اهلیت که کارنامه شفاف و قابل قبولی دارند، باید در صدور پروانه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری خط ویژه‌ای در ارایه خدمات تدارک دیده شود.
وی به معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ماموریت داد که فهرستی از بهره‌برداران قدرتمند در حوزه معدن و صنایع معدنی را تهیه کرده تا نسبت به واگذاری پهنه‌های اکتشافی در معادن به اهل فن، اقدام نمایند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طراحی سامانه‌هایی به منظور شفاف سازی فرآیند صدور مجوزهای معدنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین