کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت:

تاثیر "رمدسیویر" و "پلاسمادرمانی" بر کرونا همچنان در حال بررسی است

ایسنا , 13 خرداد 1399 ساعت 13:46

حزب الله:معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت داروهای مورد استفاده در درمان بیماران کرونا، گفت: تاثیر "رمدسیویر" و "پلاسمادرمانی" بر درمان مبتلایان این بیماری همچنان در حال بررسی است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دکتر قاسم جان بابایی در کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید۱۹، گفت: تحقیقات متعددی درباره عوارض ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص عوارض ریوی، کلیوی و قلبی انجام شده که به تفصیل بررسی شده و نتایج این یافته‌ها در دستورالعمل جدید درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اعلام می‌شود.
وی افزود: داروهای مصرفی در بهبود علائم این بیماری نیز در حال بررسی است. تکلیف «فاویپیراویر» مشخص شده که مزیت بهتری نسبت به داروهای قبلی ندارد. در مورد «رمدسیویر» هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم و بررسی‌ها در حال انجام است. در مورد تاثیر داروی کلروکین در بهبود کووید ۱۹ نیز تحقیقاتی انجام شده که از نتایج آن در پروتکل جدید درمان کووید ۱۹ استفاده می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره اثربخشی پلاسما درمانی در بهبود کووید ۱۹ در حال انجام است. نتایج این روش در ۶۰ بیمار آماده شده و بررسی این درمان در ۲۵۰ بیمار ادامه دارد که نتایج آن اعلام خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست دکتر محمدمهدی گویا_رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با تاکید بر موفقیت درمان دارویی بیماران سرپایی درباره درمان دارویی با کلروکین، گفت: ۳۱ هزار نفر به صورت سرپایی شناسایی شدند که با کلروکین درمان شدند. کلروکین برای درمان بیماران سرپایی خفیف موثر بوده است. میزان کسانی که با فاکتورهایی از ریسک داشتند، ۲.۷۱ درصد است.
وی تاکید کرد: نظام سلامتی که پایه‌های درستی داشته باشد می‌تواند کمک کند بخش زیادی از بیماران سرپایی درمان شوند بدون آنکه نیاز به داروهای گران قیمت و پیچیده داشته باشند. من تصور می‌کنم این موارد را می‌توانیم به دنیا ارائه کنیم.


کد مطلب: 226992

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/226992/تاثیر-رمدسیویر-پلاسمادرمانی-کرونا-همچنان-حال-بررسی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com