تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان مالیاتی از بخشودگی ۹۰ درصدی جرائم با پرداخت مالیات تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: امسال تا پایان تیرماه فرصت دادیم که اگر اصل بدهی و جرائم پرداخت شود، ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر‌تولید بخشودگی خواهیم داشت.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۹۸۹
خبر خوش رئیس سازمان مالیاتی برای بخش تولید/ بخشودگی ۹۰ درصدی جرائم با پرداخت مالیات تا پایان تیرماه/ فرار مالیاتی با هیچ توجیه‌ای قابل پذیرش نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امید علی پارسا ظهر امروز در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فرار مالیاتی با هیچ توجیه و عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست و برای کاهش آن از ظرفیت تراکنش بانکی مودیان بانکی استفاده می‌کنیم.
وی افزود: همچنین بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات سوری و کاغذی تنظیم شده ‌و همکاران ما به زودی همه افرادی که فرار مالیاتی داشته‌اند را در کشور شناسایی می‌کنند.
بیشتر بخوانید
رئیس سازمان ‌مالیاتی: سهمیه وصول مالیات ‌20 استان ‌کاهش یافت / فرار مالیاتی خط قرمز ماست
3 هزار میلیارد ریال معوقات مالیاتی در استان مرکزی شناسایی شد
لزوم پیگیری قانون اخذ مالیات از خانه های خالی در مجلس یازدهم/دولت در اجرای قانون تعلل کرد
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی کاری مجرمانه و غیرقانونی است، عنوان کرد:  براساس برآوردهایی که صورت گرفته، رقم کل فرار مالیاتی کشور بین 40 تا 45 هزار میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: سال 98 با وجود همه تحریم‌های ظالمانه، شاهد توفیق بزرگی در حوزه نظام مالیاتی کشور بودیم به طوری‌که 102 درصد کل درآمدهای مصوب وصول شد.
پارسا گفت: مهم این است که این درآمدهای مالیاتی با تکیه بر سیاست‌هایی تحت عنوان وصول با اصول انجام گرفته و با تمرکز بر بخش های که امکان وصول درآمد بیشتری بود و حداقل کردن فشار بر بخش تولید اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخشودگی مالیاتی منظمی داشتیم امسال نیز تا پایان تیرماه فرصت دادیم که اگر اصل بدهی و جرایم پرداخت شود، 90 درصد برای بخش تولید و 80 درصد برای غیر تولید بخشودگی خواهیم داشت و این روند از ماه های بعد دو درصد کاهش پیدا می‌کند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: امسال بخش هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان مهمترین اولویت دنبال می‌کنیم، همچینین الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی مورد توجه قرار می گیرد به گونه‌ای که نقل و انتقالات ملک مسکونی فقط در دفاتر ثبت، انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به امور مالیاتی نیست.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین