تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است

حزب الله:رئیسی گفت: کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده و اگر در حال حاضر توانسته‌ایم آن را مدیریت کنیم به دلیل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۰۲
کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره روند پیشرفت ویروس کرونا اظهار کرد: این تصور که با گرم شدن هوا کرونا از بین می‌رود، تصور غلطی است و اتفاقاً می‌بینیم که مناطق گرمسیر گرفتار کرونا شده‌اند.
او در ادامه افزود: برزیل و روسیه که در رتبه ۲ و ۳ تعداد مبتلایان قرار دارند، جزء سردترین و گرم‌ترین کشور‌ها هستند و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. 
رئیسی بیان کرد: ما باید بپذیریم که هر فردی هنگام خروج از منزل بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کند، ثابت شده است که ماسک می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس موثر باشد.
نوع ماسک هنگام استفاده اهمیت چندانی ندارد 
او با اشاره به اینکه باید افراد را به درست کردن ماسک در منزل تشویق کنیم، گفت: اصلا نیاز نیست که حتما افراد در این روز‌های کرونایی از ماسک N۹۵ یا سه لایه استفاده کنند. با توجه به این که دستور بازگشایی مساجد، پاساژها و مکان‌های عمومی دیگر صادر شده است باید بیش از پیش به رعایت نکات بهداشتی توجه شود.
معاون وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است، اما اگر در حال حاضر توانسته‌ایم کرونا را مدیریت کنیم به دلیل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بوده است. اگر مردم نکات بهداشت فردی را رعایت نکنند دوباره گرفتار ویروس خواهیم شد و استان‌هایی هم که وضعیت سفید پیدا کرده اند ممکن است دوباره مبتلا شوند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین