تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
plusresetminus
حزب الله:یک روزنامه آمریکایی ناآرامی‌های اخیر در آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد سیاه‌پوست را آغاز فصلی طولانی از ناآرامی‌های داخلی در این کشور توصیف کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۸۴
نیویورک‌تایمز: آمریکا انبار باروت است/ فصل طولانی ناآرامی داخلی آغاز شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک رسانه آمریکایی با اشاره به بحران‌های اخیر در آمریکا از جمله شیوع کرونا و تظاهرات‌های خشن به‌دلیل قتل یک سیاه‌پوست به‌دست پلیس، آمریکا را انبار باروت توصیف کرده است.
نیویورک‌تایمز نوشته است: «دو ماه و نیم اخیر در آمریکا مانند صحنه‌های آغازین فیلمی از ویران‌شهری است که از هم گسسته شده است. ابتدا، بیماری همه‌گیر (کووید‌ــ19) آمد و بیمارستان‌های شهر نیویورک غلغله شد... بعد، فیلمی از یک افسر پلیس منتشر شد که زانویش را روی گردن مرد سیاه‌پوستی به‌نام جورج فلوید قرار داده بود.»
 روزنامه آمریکایی با اشاره به تهدید ترامپ برای شلیک گلوله به‌سمت معترضان نوشته است ریاست‌جمهوری او با اتفاقات شوک‌آور و خشونت‌های راست‌گرایان افراطی همراه بوده است: شورش راست‌گرایان در شارلوتسویل، کشتار در کنیسه پیتسبورگ و تیراندازی جمعی به‌سمت لاتین‌تبارها در ال‌پاسو اتفاقاتی بوده‌اند که در دوره او رخ داده‌اند.
بیشتر بخوانید
پنجمین شب ناآرامی‌ها؛‌ یک کشته و ده‌ها بازداشتی در آمریکا
استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در 3 ایالت دیگر
آخرین تحولات ناآرامی‌های آمریکا|بازگشت تظاهرات گسترده با وجود تهدیدات ترامپ+عکس
نیویورک‌تایمز در ادامه نوشته است: «حتی در شرایطی که غلیان خشم در جامعه رو به افزایش بود، شاهد بی‌نظمی گسترده نبودیم، با وجود این، اکنون به‌نظر می‌رسد در آستانه دوره‌ای طولانی از تابستانی با ناآرامی‌های داخلی قرار داریم.»
روزنامه آمریکایی نوشته است: «در زمان حاضر عوامل بسیاری هستند که آمریکا را در معرض انفجار قرار می‌دهند: بیکاری گسترده، بیماری همه‌گیری که نابرابری‌های اقتصادی و سلامت را به‌صورت عریان به تماشا گذاشته است، نوجوانان سرگردانی که کاری برای انجام دادن ندارند، خشونت پلیس، راست‌گرایانی که تنشان برای یک جنگ داخلی دیگر می‌خارد و رئیس‌جمهوری که آماده است تا روی هر آتشی بنزین بریزد.»
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین