کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: ۸۰ درصد اغتشاشگران مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده بودند

twitter

مشرق , 11 خرداد 1399 ساعت 10:24

حزب الله:
رئیس جمهور آمریکا در یک سلسله پیام توئیتری به معترضان در مینیاپولیس هشدار داد که علیه آنها از قدرت نامحدود ارتش استفاده خواهد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه معترضان در شهر مینیاپولیس را اغتشاش‌گرانی خارج از این ایالت توصیف کرد.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «۸۰ درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها (به خصوص کسب‌وکارهای کوچک آمریکایی آفریقایی‌ها)، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند.»

ترامپ در پیام توئیتری دیگری نوشت: «عبور از مرز ایالت‌ها برای تحریک خشونت، جرم فدرال به شمار می‌آید. شهرداران و فرمانداران لیبرال باید قاطعانه‌تر عمل کنند یا اینکه دولت فدرال قدم می‌گذارد و هر آنچه که باید انجام شود را انجام می‌دهد که شامل استفاده از قدرت نامحدود ارتشمان و دستگیری‌های زیاد است.»
ترامپ پیشتر نیز از احتمال استقرار ارتش در شهر مینیاپولیس خبر داد. 
وی که پیش از عزیمت به ایالت فلوریدا برای تماشای پرتاب فضاپیمای دراگون ۲ متعلق به شرکت SpaceX صحبت می‌کرد، گفت: «در صورتی که بخواهند در میناپولیس ارتش مستقر کنیم،‌ می‌توانیم به سرعت در آنجا نیرو داشته باشیم.»
 پس از مرگ فجیع مرد سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پلیس آمریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است.
مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و به ایالت‌های دیگر گسترش یافته است.
 


کد مطلب: 226766

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/226766/ترامپ-۸۰-درصد-اغتشاشگران-مینیاپولیس-خارج-این-ایالت-آمده-بودند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com