تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله:دادستان کل آمریکا ضمن جرم خواندن مشارکت مردم در ایالات مختلف در تظاهرات بپا خواسته از تبعیض نژادی پلیس ایالات متحده گفت که اعتراض‌های اخیر را "افراط گرایان چپ‌گرا" هدایت می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۵۴
دادستان کل آمریکا: تظاهرات کار گروه‌های تندرو است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد که عامل تظاهرات شب‌های اخیر گروه‌های تندروی افراطی و چپ‌گرایان بوده‌اند و هشدار داد که عبور از مرزهای ایالتی برای شرکت در اعتراضات و اقدامات خشونت‌آمیز جرم تلقی می‌شود و مشمول اجرای قانون فدرال خواهد شد.
این در حالی است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد معترضان حاضر در شهر مینیاپولیس را افرادی غیربومی که از ایالات دیگر آمده بودند، تشکیل داده‌اند. وی گفت: این گروه‌ها در صدد آسیب رساندن به کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک آمریکایی- آفریقایی، خانه‌ها و جامعه‌ی خوب و سخت کوش مینیاپولیس هستند و نقش مهمی در ایجاد آتش سوزی و غارت مغازه‌ها بر عهده داشته‌اند.
ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متأسفانه با اغتشاشات و شورش‌هایی در بسیاری از شهرهای کشور مواجه شده‌ایم که توسط عناصر تندرو به آشوب‌هایی خشونت آمیز و خسارت‌بار تبدیل شده است.»
وی افزود: «در بسیاری از مناطق به نظر می‌رسد که خشونت ها توسط گروه‌های تندرو و چپ افراطی که از ایالات دیگر به مینیاپولیس آمده‌اند، برنامه‌ریزی شده است و با استفاده از تاکتیک‌های سازمان یافته به آشوبگری می‌پردازند.»
بر اساس این گزارش،‌ قتل «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس نژادپرست آمریکایی موجی از انتقاد و اعتراض را در آمریکا و حتی در مقابل سفارت کشورهایی نظیر آلمان ایجاد کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین