تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله:فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، حضور شهروندان در رستوران‌ها را منوط به رعایت شروط بهداشتی دانست.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۳۴
شرایط رفتن به رستوران پس از بازگشایی‌ها/ نشستن روبروی هم ممنوع
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی رضا زالی، درباره نظارت بر وضعیت رستوران‌های استان تهران، اظهار کرد: پس از بازگشایی رستوران‌ها، نظارت‌ها و مراقبت‌ها افزایش بیشتری می‌یابد و تیم‌های جدیدی توسط دانشگاه‌ها برای نظارت‌ها اعزام خواهند شد.
وی تاکید کرد: همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هیچ غذایی به اندازه غذای طبخ شده در منزل از سلامت کافی برخوردار نیست و بهترین الگوی غذایی، همان چیزی است که بر اساس سلیقه و ذائقه خانواده تهیه می‌شود و طبیعتاً از بهداشت بالاتری برخوردار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: حضور افراد در رستوران‌ها مانند هر فضای مسقف دیگری نیازمند رعایت چند شرط است. اولین شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و افراد مانند گذشته نباید رو به روی هم بنشینند بلکه باید به صورت ضربدری یا متقابل به رأس نسبت به هم قرار بگیرند.
زالی ادامه داد: همچنین تعداد اندکی از افراد باید در رستوران حضور داشته باشند و استفاده از رستوران به حداقل ظرفیت ممکن رسانده شود.
وی یادآور شد: در صورت امکان برای مصرف نمک، سماق و مواردی از این دست باید از ظروف یک‌بار مصرف استفاده شود و از وسایلی مانند قاشق و چنگال به صورت بسته بندی و ترجیحاً یک‌بار مصرف استفاده شود.
زالی، یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها را عدم امکان استفاده از ماسک در هنگام تناول غذا عنوان کرد و گفت: به همین خاطر افرادی که در خود علائم بیماری کووید ۱۹ مشاهده می‌کنند و یا با افراد مشکوک به بیماری در تماس بوده‌اند، از حضور در رستوران خودداری کنند.
وی توصیه کرد زمان حضور افراد در رستوران کاهش یابد تا احتمال انتقال بیماری کمتر شود.
زالی با تاکید بر اهمیت تهویه مناسب در رستوران‌ها گفت: رستوران‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان تهویه مناسب در آنها فراهم نیست طبیعتاً پرمخاطره‌تر هستند.
وی ادامه داد: سطوح رستوران می‌تواند به انتقال بیماری کمک کند و در مواد غذایی خام نیز شانس بالاتری برای انتقال بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.
زالی در پایان اطمینان از پخت کامل مواد غذایی را نکته‌ای مهم دانست و افزود: بخش خام مواد غذایی نیز باید به صورت بهداشتی در فرایند آماده سازی تهیه شده باشند تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین