تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
plusresetminus
ضمن افزایش شمار مهمان‌ها؛

ترامپ نشست جی۷ را به تعویق انداخت

حزب الله:رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نشست جی۷ را به پایان سال موکول می‌کند حال آنکه فکر می‌کند این قالب سیاسی - اقتصادی دیگر کارآمد نیست و باید کشورهای بیشتری در آن دخیل باشند.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۳۰
ترامپ نشست جی۷ را به تعویق انداخت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تعویق نشست جی ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) خبر داد.
به این ترتیب، این نشست که قرار بود اواخر ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار شود، به ماه میلادی سپتامبر یا حتی دیرتر موکول می‌شود.
ترامپ همچنین از افزایش لیست مدعوین خبر داد و گفت از استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند نیز برای پیوستن به این جمع دعوت می‌کند.
به گفته وی، جی ۷ در قالب فعلی یک گروه منسوخ شده تلقی می‌شود و نمی‌تواند نماینده پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان باشد.
البته معلوم نیست قصد وی از افزایش لیست مدعوین، ایجاد تغییر دائمی در گروه جی ۷ باشد یا خیر.
وی سال گذشته پیشنهاد داده بود روسیه با توجه به اهمیت راهبردی که دارد مجدداً به این گروه بپیوندد. گفتنی است روسیه پیشتر و قبل از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، در این گروه که آن زمان جی ۸ نامیده می‌شد، حضور داشت.
در حال حاضر این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است.
اضافه شدن کشورهای جدید به این گروه، غیبت چین از جمع اقتصادهای برتر دنیا را بیش از پیش نمایان می‌کند و این گمانه‌زنی را مطرح می‌کند که شاید ترامپ قصد دارد آن را به بلوکی برای تقابل با پکن تبدیل کند.
در همین ارتباط یکی از سخنگویان کاخ سفید می‌گوید ترامپ قصد دارد موضوع چین را در نشست امسال مطرح کند.
گفتنی است واشنگتن در حال حاضر علاوه بر اتهامات تجاری، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کووید ۱۹ و همچنین تلاش برای منحرف کردن روند انتخاباتی آمریکا متهم می‌کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین