تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
plusresetminus
حزب الله:رضوی گفت: همه مشمولان سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از امروز می‌توانند سبد دارایی سهام خود را مشاهده و مدیریت کنند.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۲۴
فروش سهام عدالت، فقط از طریق کارگزاری‌ها و بانک‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید مصطفی رضوی معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همه مشمولان سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از امروز ۱۰ خرداد، می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری، سبد دارایی سهام خود را مشاهده و مدیریت کنند.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی بورس غیر از کارگزاری‌ها و شعب بانک‌ها، هیچ نهاد دیگری مجاز به دخالت در فرآیند فروش سهام و سفارش‌گیری نبوده و نهاد ناظر، موضوع را اکیدا کنترل و به شکایت‌های مربوط به تخطی از این مقررات رسیدگی می‌کند.
وی افزود: افرادی که گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به جمع سهامداران بورسی پیوسته‌اند و حتما آگاهی از نحوه فرآیند‌های بازار سرمایه دارند.
رضوی اظهار داشت: چنانچه فردی سفارش فروش را ثبت کند، شرکت کارگزاری وی از روز کاری بعد، اقدام به فروش در بازار خواهد کرد.
عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: بدیهی است که باید طرف خریداری هم در بازار بورس وجود داشته باشد که سهام به فروش برسد و قیمت‌ها هم متغیر هستند. اما، کارگزاری به هر میزانی که بتواند سهام مشتریان را در بازار به فروش برساند، مبلغ مربوطه را طی دو روز کاری بعد، از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت و فورا به حساب مشتریان واریز می‌کنند.
به گفته رضوی، چنانچه افراد شماره حساب بانکی خود را معرفی کرده باشند و سیم کارت تلفن همراه به نام خود داشته باشند، نیازی به مراجعه حضوری نیست. لیست تمام کارگزاری‌های دارای مجوز نیز از سامانه cfi.codal.ir در دسترس است.
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این افراد درصورتی که قصد فروش بخشی از سهام خود را داشته باشند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق درگاه‌های غیرحضوری کارگزاری‌ها سفارش فروش خود را ثبت کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین