تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
plusresetminus
حزب الله: بهداد سلیمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران اعتقاد دارد که مدال المپیک ریو حق او بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۱۷
ادعای جنجالی سلیمی بعد از ۴ سال/ داور بین المللی وزنه برداری: دنبال نوش‌دارو هستیم!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رقابت‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در دسته فوق سنگین، با حضور بهداد سلیمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار شد و در حالی که اهالی ورزش ایران روی یک مدال طلای دیگر در این مسابقات حساب بازکرده بودند، اما این اتفاق رخ نداد.
سلیمی در سومین حرکت یک ضرب خود وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد، اما با وجود ۲ بار مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی از سوی سلیمی،  هیئت منصفه حرکات او را قبول نکرد و در سومین اقدام، او موفق به مهار این وزنه نشد.   
سلیمی طی روز‌های گذشته ادعای جدیدی مطرح کرده و از برگزاری جلسه‌ای بین برخی از مسئولان وقت کمیته ملی المپیک ایران با تاماش آیان، رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری خبر می‌دهد. سلیمی همچنین اعلام کرده که در این جلسه مسئولان ایرانی از آیان خواسته اند اجازه دهد تا بهداد کارش را روز مسابقه انجام دهد.
بیشتر بخوانید: سلیمی: تعویق المپیک فرصت خوبی است/ اتفاقات بدی در وزنه برداری طی سال گذشته رخ داد
شاهرخ شهنازی دبیر سابق کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اینکه آیا جلسه‌ای بین مسئولان ایرانی و آیان، شب رقابت سنگین وزن برگزار شده است اظهار داشت: برگزاری چنین جلسه‌ای اصلا مطرح نبود. شخصی مثل آیان هیچگاه چنین کاری را انجام نمی‌داد. البته وجود اختلافات بین فدراسیون جهانی وزنه برداری و فدراسیون ایران را نمی‌توان در بروز برخی مشکلات نادیده گرفت.
اما برگزار شدن یا نشدن این جلسه نمی‌تواند عملکرد بهداد سلیمی در روز مسابقه را کتمان کند. بهداد یک سال بعد از ریو، این بار در رقابت‌های جهانی آمریکا نیز با همین مشکل مواجه شد و هیئت ژوری بالابردن وزنه بهداد سلیمی را در آن بازی‌ها خطا دانست.
علی ذیفهم داور بین المللی وزنه برداری ایران هم که پیش از این نظر خود را درباره روز مسابقه سنگین وزن المپیک ریو اعلام کرد بود،  اظهار داشت: نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب به چه دردی می‌خورد؟ تاماش آیان رئیس وقت فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره حرکت بهداد سلیمی در المپیک توکیو از عنوان "مطلقا خطا" استفاده کرد. من هم به عنوان یک داور آن وزنه را خطا دیدم.
بیشتر بخوانید: رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد
او ادامه داد: بهداد برای کشور ما همیشه افتخارآفرینی کرده است و بحثی در آن نیست. دوست داشتم آن حرکت صحیح اعلام می‌شد، اما متاسفانه خطا بود و نمی‌شود از حقیقت گذشت. به عنوان یک داور ایرانی باید بگویم که حرکت بهداد سلیمی در المپیک ریو خطا بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین