تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله:متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: خانم‌های باردار در ایام کرونایی نیاز به مراقبت بیشتر دارند.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۷۱۵
زنان باردار با پیچیدگی‌های کرونا چه کنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، الناز امین فر با بیان اینکه خانم‌های باردار در دوران بارداری با توجه به محدودیت استفاده از دارو، باید توجه ویژه‌ای به سلامتی خود خصوصاً موارد پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند، افزود: مبحث کرونا مخصوصاً برای خانم‌های باردار بسیار پیچیده است زیرا بیماری کرونا یک بیماری نوظهور است. اطلاعات محدودی در خصوص درمان مادران باردار مبتلا به کرونا وجود دارد، بنابراین، مطمئن‌ترین و بهترین راه در خانم‌های باردار، پیشگیری از ابتلا است.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار کرد: خود موضوع بارداری می‌تواند منجر به ضعف ایمنی بدن شود و از طرفی دیگر در دوران بارداری، ما ممنوعیت‌هایی در تجویز دارو برای زنان باردار داریم، بنابراین خانم‌های عزیز باید در دوران بارداری توجه ویژه‌ای به سلامتی خود خصوصاً موارد پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند.
وی افزود: همه خانم‌های باردار به شکل روتین جهت بررسی و ویزیت‌های لازم باید به متخصصین و یا ماماهای خود مراجعه کنند و مراقبت‌های دوران بارداری خود را انجام دهند و در این راستا پیشنهاد ما این است که زنان باردار تا جایی که ممکن است رفت‌وآمدهای خود را در کلینیک‌های شلوغ محدود و مدیریت کنند. 
این متخصص عنوان کرد: خانم‌های باردار می‌توانند قرارهای ویزیت خود را با متخصصین و مامای خود به‌گونه‌ای تنظیم کنند که نیاز به معطلی زیاد در مطب‌ها، کلینیک‌های در بسته، محدود و پرخطر نباشد، البته موارد بالا نباید مانع از حضور خانم باردار در مواقع اورژانسی به درمانگاه و مطب شود.
امین فر ادامه داد: خانم‌های بارداری که به کلینیک‌ها و مطب‌ها مراجعه می‌کنند باید ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و تا جایی که ممکن است دستشان را به دهان و صورت نزنند و در موقع خروج از کلینیک نیز دستان خود را ضدعفونی کنند.
وی افزود: خانم‌های باردار چنانچه مواردی از عطسه و سرفه را در خود یا اطرافیان مشاهده کردند، از ماسک استفاده نمایند و تا جایی که می‌توانند در مکان‌هایی که نیاز نیست حضور پیدا نکنند. نیاز است که خانواده‌ها نیز نسبت به خانم‌های باردار توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا هم‌زمان جان دو انسان درگیر است.
به گزارش گروه دریافت ایسنا، متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: اطلاعات بسیار محدودی از ویروس کرونا و زنان باردار در دست ماست، هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از مادر باردار به جنین منتقل می‌شود یا خیر؟ آیا این ویروس عوارضی بر مادر باردار یا جنین بر جای می‌گذارد؟ اگر احیاناً مادر باردار به کرونا ویروس مبتلا شود، فرزند وی پس از تولد یا در آینده دچار عارضه‌ای می‌شود یا خیر؟ همه این سؤالات فعلاً بی‌پاسخ است و بنابراین بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین