تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله:با توجه به لحاظ شدن سه نوع مالیات جدید به نظر می‌رسد در سال ۹۹ سفته بازی در بازار مسکن با چالش جدی مواجه خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۶۳۸
هشدار به سوداگران بازار مسکن/مراقب باشید، با مالیاتهای جدید نقره داغ نشوید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در روزهای اخیر موضوع نوسانات قیمت مسکن بار دیگر توجه‌ها را به این بازار جلب کرده است. متاسفانه مسکن به دلیل کاهش عرضه و افزایش سفته بازی از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

بیش از یک سال قبل نیز نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس دهم طرحی را برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه در حوزه مسکن مطرح کرده بودند که عملاً این طرح  با دخالت وزارت اقتصاد به سرانجام نرسید. حالا معاون وزیر اقتصاد پیشنهاد داده نمایندگان مجلس یازدهم برای عبور از بروکراسی دولتی تصویب هرچه سریع تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار قرار دهند.

از سوی دیگر قانون مالیات ستانی از خانه های خالی از سال 94 تصویب شده بود اما به دلیل عدم هماهنگی سازمانی و... این مالیات عملیاتی نشد. با پیگیری های انجام شده در بخشهای مختلف سرانجام هماهنگیهای لازم بین  وزرات راه و شهرسازی، شهرداریها و سازمان مالیاتی انجام شد و طبق وعده سازمان مالیاتی این نوع مالیات به زودی عملیاتی خواهد شد.

همچنین بر اساس قانون بودجه سال 99 دولت بایستی از املاک بالای 10 میلیارد تومان، اخذ مالیاتی تحت عنوان مالیات املاک لوکس را در دستور کار قرار دهد.

برایند این سه نوع مالیات نشان میدهد در سال جاری ممکن است افرادی که با انگیزه سوداگرانه وارد این بازار شده اند نقره داغ شوند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین