تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
plusresetminus
وزیر دفاع آمریکا گفت که گزینه خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزینه اصلی در دست بررسی دولت ترامپ نیست.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۵۶۹
وزیر دفاع آمریکا: خروج نظامی از افغانستان گزینه اصلی نیست
 رسانه‌ها می‌گویند که پنتاگون برای خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آماده می‌شود اما «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت که این تنها یکی از گزینه‌های در دست بررسی است و گزینه قوی نیز نیست.
وزیر دفاع آمریکا اظهارداشت که روند خروج نیروها از افغانستان به سرعتی که واشنگتن ترجیح می‌دهد به پیش نمی‌رود و در پاسخ به پرسشی که آیا تا 6 ماه آینده همه نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند نیز گفت که برای این موضوع جدول زمانی مطرح نمی‌کند.
به گزارش «میلیتاری تایمز»، اسپر با اشاره به جدول زمانی تعیین شده در توافق با طالبان نیز ادامه داد که خروج پیش‌بینی شده نیروها 14 ماه پس از امضای این توافقنامه مبتنی بر این است که همه چیز با سرعت مشخص و با تحقق شروط توافق به پیش برود.
روز گذشته برخی رسانه‌ها گزارش دادند که دونالد ترامپ در نظر دارد تا پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه نیروهای مستقر این کشور را از افغانستان خارج کند تا با عملی کردن به یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال 2016، شانس خود را برای پیروزی در انتخابات نوامبر 2020 افزایش دهد.
بیشتر بخوانید
ترامپ: 19 سال حضور در افغانستان کافی است
پس از خروج نظامیان خارجی آیا خلاء امنیتی در افغانستان ایجاد می‌شود؟
گفتنی است که ترامپ سه‌شنبه نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که 19 سال حضور نظامی در افغانستان کافی است و در نظر دارد تا هرچه زودتر و به محض اینکه خروج از افغانستان «معقول» باشد نیروها را از این کشور خارج کند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین