تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
plusresetminus
حزب الله:آمده که بماند، بار انداخته و سایه کشیده بر روی تمام باورها و لحظه لحظه های زندگی آدم ها. خودش است، همان ویروس میکروسکوپی که حالا آن را کیلویی هم به هیچ حساب می‌کنند!
۰
کد مطلب : ۲۲۶۵۵۴
کرونا کیلو چند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«اصلاً کرونا دروغ است!»، «تو چرا ماسک میزنی؟ دیوانه شده ای در این گرما؟»، «خسته نشدی از بس در خانه ماندی؟ بیا برویم بازار کمی بچرخیم، شاید چیزی هم خریدیم»، «با یک سفر چطوری؟ مدت زیادی است هیچ جایی نرفته ایم.»، «عید نوروز که گذشت، عید فطر هم رسید! تو چرا سری به ما نمی زنی؟ می خواهی ما بیاییم؟ چطور است؟»، و تو که نمی دانی چطور باید با این همه بی توجهی و بی تفاوتی و بی‌مبالاتی ها که میبینی برخورد کنی...
کرونا همچنان قربانی می‌گیرد
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد. تازه‌ترین آمارها می گوید شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۵۲ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
از این میان دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۶۷ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۸۵۰ هزار و ۱۶۹ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۵۳ هزار و ۹۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند. همچنین از میان دو میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۵ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۸۸ مورد، معادل ۸۷ درصد از کل موارد بهبود یافته و ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ مورد معادل ۱۳ درصد از موارد جان باخته‌اند.
محدودیت هایی که برداشته شد
تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.
کرونا در کشورهای مختلف چه کرده است 
به گزارش ایسنا، آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان این کشور از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده، هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
هند نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید از ایران در فهرست کشورهای درگیر بیماری کووید-۱۹ پیشی گرفته و در جایگاه دهم این فهرست جهانی قرار گرفته است. همچنین ایران با ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ مبتلا و ۷۵۰۸ قربانی پس از هند در جایگاه یازدهم فهرست کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.
پس از آن کشورهای پرو با ۱۲۹ هزار و ۷۵۱ مبتلا، کانادا با ۸۶ هزار و ۶۴۷ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، شیلی با ۷۷ هزار و ۹۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۷۶ هزار و ۷۲۶ مبتلا، مکزیک ۷۴ هزار و ۵۶۰، پاکستان با ۵۹ هزار و ۱۵۱ مبتلا و بلژیک با ۵۷ هزار و ۴۵۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل قطر، هلند، بلاروس، اکوادور، بنگلادش، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، پرتغال، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، اندونزی، کامبوج، کویت، لهستان و اوکراین هستند.
هشدار سازمان بهداشت جهانی
با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در برزیل و هند سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که موج اول بیماری پایان نگرفته است. دکتر "مایک رایان" مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون در موج دوم بیماری قرار نداریم. در حال حاضر جهان در میانه موج اول بیماری قرار دارد.
محدودیت تردد به رغم خسارت‌های اقتصادی باید ادامه داشته باشد
مایک رایان با اشاره به آمریکای جنوبی، جنوب آسیا و دیگر نقاط جهان افزود: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که بیماری در حال پیشروی است. روند شدید انتقال بیماری به این مفهوم است که اقدامات مربوط به محدودیت تردد به رغم خسارت‌های اقتصادی باید ادامه داشته باشد.
اعداد قرمز کرونایی با سرعت پیش می روند...
برداشتن محدودیت ها در تردد و همچنین بازگشایی اصناف، موزه ها و دیگر اماکن فرهنگی، آزاد شدن بسیاری از موارد مانند سفر، لغو دورکاری کارمندان، برگزاری دوره ها و مراسمات و جلسات مختلف مثل سابق و همچنین جاری شدن روال روزمره و عادی در سطح جامعه مزید بر علت شده تا مردم نیز خود را به حال خود رها کنند.
دیگر رعایت کردن و پروتکل و برخی مضامین اینچنینی اهمیت اولیه را ندارد، مانند قبل ماسک بر چهره ها نمی بینیم و آن حساسیت روزهای اول فروکش کرده؛ اینها همه در حالی است که تهدید کرونا همچنان برقرار است و ما همچنان می رویم و می آید و در معرض خطر ابتلا هستیم و همچنان اعداد قرمز کرونایی با سرعت پیش می روند...
سیاست های غلط و بی سلیقگی های مدیریتی
روز گذشته و برای اولین بار تعداد موارد مثبت کرونا در استان بوشهر سه رقمی شد و با این حساب تعداد مبتلایان به ۹۰۰ نفر رسید که رقم بسیار بالایی است. راهی برای نمانده تا قله ۱۰۰۰ را فتح کنیم اما همچنان بر برخی سیاست‌های غلط و بی سلیقگی های مدیریتی و اقدامات اشتباه اصرار می شود.
هیچکس نمی داند با این وضعیت رو به کجا در حرکت هستیم، شاید نیاز است در این شرایط که همه چیز به حال خود رها شده هر نفر یک پزشک و نگهبان سلامتی خود و خانواده اش باشد تا با اجرای همین کارهای کوچک و به کار گرفتن راهکارهایی که همه می‌دانیم از خطر شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم. دوری از تجمع، استفاده از ماسک، دستکش، الکل، ضدعفونی مرتب سطوح اطراف، از محل کار و خانه و ماشین گرفته تا هر چه که مورد استفاده قرار دارد مانند گوشی های هوشمند و کلیدها و سایر مواردی که آلودگی زیادی را به خود جذب می‌کنند.
حالا وقت خستگی نیست
باید بدانیم که حالا وقت خستگی نیست، پس برای حفظ جان خود و برای حفظ سلامت جامعه دست به دست هم دهیم و همه با هم بر علیه کرونا مبارزه کنیم، شاید در این مبارزه تنها بمانیم و شاید روزهای زیادی را با خستگی، افسردگی، بی حوصلگی و بدون هیچ انگیزه و نشاطی سر کنیم اما با تصور روزهای آینده و روزهایی که با هم و در کنار هم سر می کنیم تحمل این شرایط سخت هم آسان تر می شود.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین