تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
plusresetminus
حزب الله: منابع خبری اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق عصر فردا (پنجشنبه) و پس از تعطیلات عید فطر تلاش خود برای تکمیل کابینه دولت این کشور را از سر می‌گیرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۶۵۲۸
ازسرگیری تلاش کاظمی برای تعیین وزارتهای خالی طی پنجشنبه /فوادحسین محتمل‌ترین گزینه وزارت خارجه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روزنامه الشرق الأوسط نوشت که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از تعطیلات عید سعید فطر تلاش خود برای تعیین تکلیف وزارتخانه‌های باقی مانده و تعیین رؤسای آنها را از سر می‌گیرد.
طبق این گزارش، علی‌رغم تعیین سهم احزاب مختلف برای تعیین وزرای مختلف، از جمله وزیر خارجه و وزیر نفت، اما اختلافات داخلی میان اعضای این احزاب مانع از تعیین تکلیف این وزارتخانه‌ها شده است.
الکاظمی پیشتر وعده داده بود که تکلیف وزارتخانه‌های باقی مانده را پیش از عید فطر مشخص کند اما اختلافات سیاسی مانع از آن شد.
نخست‌وزیر عراق و شش تن از وزرای کابینه او هفت وزارتخانه باقی‌مانده دیگر را در دولت متشکل از ۲۲ وزیر این کشور اداره می‌کنند؛ الکاظمی درکنار نخست‌وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق موقتاً ریاست وزیر خارجه را نیز عهده‌دار شده است.
طبق گزارش الشرق الأوسط، قرار بود که شماری از نمایندگان استان بصره در پارلمان عراق برای تعیین وزیر نفت، یک روز مانده به عید فطر با الکاظمی دیدار کنند و حق آزادی انتخاب را به او بدهند، اما نتایج این نشست تا بدین لحظه علنی نشده است، موضوعی که نشان دهنده ادامه اختلافات در این زمینه است.
همزمان فراکسیون پارلمانی حزب دموکرات کردستان عراق امروز (چهارشنبه) بار دیگر اعلام کرد، بر نامزدی فواد حسین برای پست وزارت خارجه در دولت جدید این کشور مصمم است.
میاده النجار، نماینده حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق گفت، فراکسیون این حزب همچنان فواد حسین را برای نامزدی پست وزارت خارجه در نظر دارد و پس از تعطیلات عید فطر معرفی خواهد شد.
وی اظهارات درباره انصراف گروه های کرد از حمایت از حسین برای این پست را تکذیب و تاکید کرد، وی بیشترین شانس را برای پست وزارت خارجه دارد.
النجار گفت، طبق توافق پس از صرف نظر حزب دموکرات کردستان از وزارت دارایی، پست وزارت خارجه جزئی از سهم این حزب شده است.
در همین راستا، یکی از اعضای ائتلاف النصر در پارلمان عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: احتمال داده می‌شود که الکاظمی به زودی اسامی سه یا چهار تن از روسای وزارتخانه‌های خالی را پس از توافق به پارلمان معرفی کند.
وی افزود: با این وجود اختلافات شدیدی درباره وزارت خارجه، نفت و دادگستری وجود دارد.
این نماینده که نخواست نامش فاش شود همچنین گفت که انتظار می‌رود گفت‌وگوها برای تعیین وزرای باقیمانده عصر پنجشنبه و با پایان تعطیلات عید فطر از سر گرفته شود.
طبق اطلاعات العربی الجدید، پیشرفت‌هایی درباره سه وزارتخانه تجارت، کشاورزی و فرهنگ صورت گرفته است اما اختلافات درباره وزارت نفت، خارجه و دادگستری همچنان پابرجاست.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین