کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت بازگشایی باشگاه‌های ورزشی/ دریافت وجه نقد در رستوران‌ها ممنوع است

فارس , 4 خرداد 1399 ساعت 12:55

حزب الله:معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بازگشایی رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و حرم‌های مطهر توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت  درخصوص آخرین وضعیت بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اظهار داشت: باشگاه‌های بدنسازی فقط در مناطق سفید بازگشایی شده‌اند همچنین در مناطق زرد باشگاه‌های ورزش انفرادی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، به طور مثال باشگاه‌های آموزش کشتی که در آن تماس فیزیکی ورزشکاران وجود دارد بازگشایی نشده‌اند. در مناطق زرد فعالیت استخرهای روزباز نیز با رعایت مسائل بهداشتی آغاز شده است و در این اماکن باید گندزدایی سطوح و استخر به طور مرتب انجام شود.
فرهادی ادامه داد: در مناطق قرمز باشگاه‌های انفرادی با مجوز مرکز بهداشت منطقه بازگشایی می‌شوند البته این اماکن باید شرایط و امکانات بهداشتی را داشته باشند و در این اماکن تا حد ممکن باید استفاده از ماسک و دستکش نیز رعایت شود، همچنین داشتن سیستم تهویه برای فعالیت این اماکن حائز اهمیت است.
به گفته وی در مناطق سفید فعالیت اماکن ورزشی محدودیت ندارد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره فعالیت رستوران‌ها اظهار داشت: رستوران‌ها از امروز کار خود را آغاز کرده‌اند و رستوران‌ها باید فاصله یک الی دو متری را در زمان پذیرش مشتری رعایت کنند و فاصله اجتماعی نیز بین مشتریان باید رعایت شود و ظرفیت آنها نسبت به روزهای معمول کاهش یابد، میزها به گونه‌ای چیده شود که فاصله حفظ شود و پس از خروج مشتری گندزدایی سطوح با دقت صورت گیرد.
وی افزود: علاوه بر آن رد و بدل کردن پول در رستوران‌ها ممنوع است همچنین گندزدایی و ضد عفونی کردن دست‌ها و استفاده از ماسک و دستکش در رستوران توسط کارکنان باید رعایت شود، ارائه غذا به صورت سلف سرویس و سرو در محل روزباز ممنوع است.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: صددرصد نیروهای بهداشت به بازرسی و نظارت از این اماکن می‌پردازند و از بازرسان وزارت سمت و ظرفیت نیروهای بسیج برای نظارت بر فعالیت این اماکن استفاده می‌شود.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره بازگشایی حرم‌های مطهر افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازگشایی صحن اماکن مقدس بعد از دو روز تعطیلی عید فطر یعنی از روز سه شنبه اجرا می شود، علت آن هم این است که چون مردم تعطیل هستند، بازگشایی این اماکن می تواند به افزایش سفرها دامن بزند. تصمیم گیری درباره سایر اماکن مذهبی از جمله مساجد هفته آینده در ستاد ملی کرونا انجام می شود.


کد مطلب: 226294

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/226294/آخرین-وضعیت-بازگشایی-باشگاه-های-ورزشی-دریافت-وجه-نقد-رستوران-ها-ممنوع

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com